חדשות ועדכונים
ייתכן ומגיע לכם הרבה כסף! חייגו עכשיו 5520* או השאירו פרטים ונחזור אליכם

תאונות עבודה קטלניות: 3 פועלי בניין נהרגו תוך 4 שעות

נובמבר 12, 2015
יום חריג וטראגי: במרווח של ארבע שעות בלבד, נהרגו השבוע שלושה פועלי בניין באתרי בנייה בתל אביב, שוהם וארסוף. שניים מהם פלסטינים, אחד מהם תושב השרון

שלוש תאונות עבודה קטלניות סיימו את חייהם של שלושה פועלי בניין, שלושתם בשנות ה-50 לחייהם. שניים מן ההרוגים הם פלסטינים, תושבי הגדה המערבית. השלישי הוא אזרח ישראלי תושב איזור השרון. תאונות אלו התרחשו במרווח של ארבע שעות בלבד, באותו יום (9/11/15), באתרי בניין שונים בארסוף, שוהם ות"א.

לפי נתונים רשמיים, גם בחודש אוגוסט נרשם מספר חריג של תאונות עבודה קטלניות בענף הבנייה: שמונה פועלי בניין נהרגו במהלך עבודתם. רוב ההרוגים בתאונות עבודה בישראל הם פועלי בניין. בעשור האחרון, נהרגו בענף הבניין בישראל כ-300 איש. מספר הפצועים והנכים בענף זה גם הוא גבוה, ועומד על כ-3,000.

לפי "הארץ", מספר ההרוגים הגבוה נובע מפיקוח חלש על אתרי הבנייה ומאכיפה לקויה: בעשורים האחרונים, אף קבלן בנייה לא נאסר בגלל פועל שנהרג בזמן שהיה תחת אחריותו. רוב הפועלים לא עוברים הדרכות בנייה מדי שנתיים, כנדרש. פועלי בניין פלסטינים צריכים לעתים להילחם על זכויותיהם מול המעסיקים, שמתכחשים להיותם עובדים, מכיוון שלחלקם אין אפילו היתרי עבודה בישראל.

תחום הבניין הוא אחד המסוכנים ביותר בישראל בפרט ובעולם בכלל. ברשימת 10 המקצועות המסוכנים בעולם ניתן למצוא דייגים, חוטבי עצים, טייסים ומהנדסי תעופה, כורים ומפעילי מכונות כרייה, פועלי גגות, פועלי אשפה ומיחזור, נהגים, מתקינים ושוטרים.

קריאה נוספת

עברתם תאונת עבודה? צרו קשר עם "זכותי" ונסייע לכם!

צרו קשר

אולי מגיע לך הרבה כסף!

מלא פרטיך ונחזור אליך בהקדם