חדשות ועדכונים
ייתכן ומגיע לכם הרבה כסף! חייגו עכשיו 5520* או השאירו פרטים ונחזור אליכם

שביתה במוסד לביטוח לאומי

דצמבר 5, 2013

היום, 05/12/2013, מתקיימת שביתה של עובדי ביטוח לאומי, שבמהלכה יושבתו כל סניפי המוסד לביטוח לאומי ברחבי הארץ

מאת  מנכ"ל זכותי, וצוות זכותי

עקב ההשבתה, המיועדת בינתיים ליום אחד בלבד, גם ועדות רפואיות לא יתקיימו כסדרן. הסיבה לשביתה היא מחסור בכוח אדם. הנהלת הביטוח הלאומי מסרה ששביתה זו פוגעת באזרחים ואינה נחוצה.

סימונה סונגו מזרחי, יו"ר הוועד הארצי של עובדי הביטוח הלאומי, הסבירה כי המחסור בכוח האדם נמשך שנים רבות, וכי חסרים מעל 400 עובדים, עובדה שהתגלתה רק עם התערבות בית הדין לעבודה.

סונגו מזרחי המשיכה וטענה כי בעקבות יוקר המחייה העולה והמצוקה הכלכלית המעמיקה, נוצר עומס בסניפים המוביל לאלימות וכי היקף העובדים הנוכחי לא יכול יותר להתמודד עם המצב. על פי סונגו מזרחי, הדרך היחידה לשנות זאת על מנת שהציבור יקבל שירות טוב היא לפתוח בשביתה.

הנהלת הביטוח הלאומי קראה לנציגי העובדים לשוב לעבודה, שכן השביתה פוגעת באזרחי המדינה, ובמקביל להמשיך במשא ומתן שכבר בעיצומו.

עובדי המוסד לביטוח הלאומי כבר השביתו את הסניפים ליום אחד ב-29/11/2011, מאותה סיבה בדיוק: "מחסור מתמשך בכוח אדם". ב-2009 הכריז ועד עובדי הביטוח הלאומי על סכסוך עבודה בגין שינויים מבניים אותם קידמה ההנהלה, בלי לשתף את ועד העובדים, לטענת הוועד.

גירעון המוסד לביטוח לאומי ב-2013 עומד על 2.1 מיליארד שקלים. לפי תחזית המוסד, עד סוף השנה יגדל הגירעון עד ל-2.8 מיליארד שקלים. למוסד לביטוח לאומי חסכונות על סך 100 מיליארד שקלים, אך לפי המצב הקיים, תוך 30 שנה לא יוכל המוסד לעמוד בהמשך תשלום הקצבאות.

בתמונה: שלטים המפנים לסניף המוסד לביטוח לאומי בת"א; צילום: צוות זכותי

צרו קשר

אולי מגיע לך הרבה כסף!

מלא פרטיך ונחזור אליך בהקדם