חדשות ועדכונים
ייתכן ומגיע לכם הרבה כסף! חייגו עכשיו 5520* או השאירו פרטים ונחזור אליכם

רמי גראור מונה לממלא-מקום מנכ"ל הביטוח הלאומי

מרץ 3, 2017

מאיר שפיגלר היה אמור להיות המינוי של שר הרווחה לתפקיד היוקרתי של מנכ"ל המוסד לביטוח לאומי, אך מינויו של שפיגלר הוקפא על ידי היועץ המשפטי לממשלה בגלל דו"ח מבקר המדינה בעניין קק"ל. גראור היה בעבר סמנכ"ל משאבי האנוש של התעשייה האווירית

ב-14 בפברואר סיים את תפקידו כמנכ"ל הביטוח הלאומי הפרופ' שלמה מור יוסף. בביטוח הלאומי ציפו להגעתו של מנכ"ל חדש, והתבשרו כי נבחר לתפקיד זה מאיר שפיגלר, מנכ"ל קק"ל.

שר הרווחה חיים כץ החליט על המינוי של שפיגלר, למרות שלשפיגלר אין נסיון בניהול מוסדות רפואיים, כפי שהיה למור יוסף. המינוי של שפיגלר נתקל במכשול בלתי צפוי – דו"ח מבקר המדינה בנושא קק"ל.

הדו"ח החמור של המבקר, השופט לשעבר יוסף שפירא, מתח ביקורת קשה על התנהלות הנהלת קק"ל, ואף נקב בשמו של שפיגלר בהקשר אישי: "מנכ"ל קק"ל, מאיר שפיגלר, קיים פגישות וסיורים עם גורמי חוץ בהם ראשי רשויות מקומיות לגבי פרויקטים, ללא תיעוד ודיווח ולא ניתן לדעת מה סוכם במהלכם. בכמחצית מהסיורים לא השתתפו גורמים מקצועיים ממפ"ק".

לפי המבקר שפירא, הדו"ח המיוחד שפורסם ב-18/1/17 "מצביע על ליקויים חמורים, עמוקים ויסודיים הנוגעים לאופן שבו קיבלה הנהלת קק"ל בשנים 2014-2012 החלטות בנוגע למימון ולביצוע של מאות פרויקטים בהיקף כספי כולל של כמיליארד ש"ח". מנכ"ל קק"ל במועד הביקורת, מאיר שפיגלר, נכנס לתפקידו במאי 2013.

המבקר הוסיף וכתב על הנהלת קק"ל כי "קבלת החלטות באופן ריכוזי, נטול מגבלות ממשיות ונעדר תיעוד, אגב צמצום השפעתו של הדרג המקצועי, עלולה לפתוח פתח לשימוש במשאבים לפי נטיית הלב של מקבלי ההחלטות ובהתאם ליכולת השכנוע של הפונים, שלא בהכרח באופן מושכל ומיטבי. בניסיון לברר את העובדות קיבל משרד מבקר המדינה תשובות סותרות מבעלי התפקידים שהיו מעורבים בקבלת ההחלטות, שבהן ייחסו את האחריות להחלטות זה לזה או לצד שלישי. משרד מבקר המדינה רואה בחומרה התנהלות זו של בכירי קק"ל בתקופה הנבדקת".

דו"ח המבקר בעניין קק"ל הועבר ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, עם מסקנה חריגה: חלק מן הממצאים "מעלים חשש למעשים פליליים בקק"ל". בעקבות חומרת הדו"ח, לא היה מנוס ליועץ המשפטי לממשלה אלא להחליט על הקפאת המינוי של מאיר שפיגלר.

מי שנהנה מן המצב המביך הוא רמי גראור. האחרון הגיע לביטוח הלאומי מן התעשייה האווירית – אותו מקום בו שימש השר כץ כיו"ר ועד העובדים. גראור שימש סמנכ"ל משאבי האנוש של התעשייה האווירית, וכך החליט השר כץ שגראור יזכה בתפקיד סמנכ"ל משאבי אנוש לארגון ומנהל בביטוח הלאומי.

אחרי ארבעה חודשים בלבד בביטוח הלאומי, "מוקפץ" מר גראור לתפקיד ממלא מקום המנכ"ל. זהו קידום משמעותי לאדם שנמצא בהנהלת המוסד זמן כה קצר. עם זאת, חשוב לציין כי מאחורי גלאור נסיון ניהולי מצטבר של כ-30 שנה.

ועדת גלאור לבדיקת מינויים בכירים תתכנס שוב ב-8 במרץ כדי לאתר מנכ"ל קבוע למוסד.  

צרו קשר

אולי מגיע לך הרבה כסף!

מלא פרטיך ונחזור אליך בהקדם