חדשות ועדכונים
ייתכן ומגיע לכם הרבה כסף! חייגו עכשיו 5520* או השאירו פרטים ונחזור אליכם

קצבת נכות עבור 4,000 ילדים בישראל

נובמבר 15, 2009
משרד הרווחה הודיע כי הגיע להסכם עם משרד האוצר, לפיו אלפי ילדים שסובלים מליקויים התפתחותיים חמורים או מחלה כרונית קשה, יזכו לקבל בקרוב קצבת נכות

מאת 

חדשות טובות למשפחות עם ילדים בעלי ליקויים: הוגדל מספר הזכאים לקבלת גמלת ילד נכה. מדובר באלפי ילדים שעד היום לא הוכרו לצורך קבלת קצבת נכות, היות ולא נכללו בקריטריונים הקבועים בתקנות. עובדה זו גרמה למשפחות רבות להיקלע למצוקה כלכלית ונפשית קשה, לתסכול ולחוסר אונים.

ההסדר הושג ב-15/11/09 בהסכמה בין השר יצחק הרצוג, מנכ"ל משרד הרווחה, נחום איצקוביץ, מנכ"לית הביטוח הלאומי, אסתר דומיניסיני, אנשיאגף התקציבים באוצר ויו"ר ההסתדרות, עופר עיני.

התקנות החדשות המסדירות הענקת קצבת נכות מלאה לילדים – הובאו לאישור בועדת העבודה והרווחה של הכנסת. עלות ההסדר מוערכת בעשרות מליוני שקלים. התקנות החדשות נכנסו לתוקף בתאריך 14/2/10. התשלום הרטרואקטיבי חל ממועד זה.

צוות "זכותי" מבקש להזכיר כי מדובר בנושא שהדיונים עליו נמשכים שנים רבות, ויישומו מתאחר. ע"פ משרד הרווחה, מהלך זה מהווה יישום של חלק חשוב במסקנות ועדת אורנוי, ועדה בראשות הפרופ' אשר אורנוי משנת 2000 . ועדת אורנוי המליצה כבר אז על מתן קצבאות לקבוצות נוספות של ילדים נכים. לפיכך, המתינו הילדים הנכים כ-9 שנים עד שהמסקנות אומצו.

על פי התקנות החדשות יזכו כ- 4,000 ילדים להשלמה של קצבת הנכות לילד נכה. מקצתם אינם מקבלים שום קצבה, ומרביתם מקבלים סכומים נמוכים.

מדובר בילדים הסובלים מנכות קשה ובין היתר כאלה שלוקים בהפרעות התפתחותיות קשות, בעיקר פיגור בינוני וקשה, ילדים עם מחלות כרוניות הזקוקים לטיפול רפואי מיוחד ומתמשך כמו: מתן עירויים, מושתלים, טיפול אימונוסופרסיבי, ילדים בעלי חוסר תפקוד של הגפיים ועוד.

השר הרצוג אמר: "במצב הקיים, משפחות רבות נאלצות להתמודד עם נטל טיפולי כבד מנשוא, הן מבחינה כספית והן מבחינת ההתמודדות הרגשית המתלווה לטיפול בילד הנכה. זוהי בשורה נהדרת לאלפי משפחות, שנפלו בין הכיסאות וממתינות שנים לסיוע מוצדק, ראוי והוגן מהמדינה".

מנכ"לית הביטוח הלאומי, אסתר דומיניסיני אמרה בהודעה לעיתונות של משרד הרווחה: "זהו צעד חשוב במימוש המטרה שלנו להכניס ילדים נוספים למעגל הזכאות ע"פ המלצות ועדת אורנוי ואנו מברכים על כי המאמצים הרבים שהושקעו נשאו פרי".

לפני הגדלת מספר הזכאים לפי חוק, גמלת ילד נכה ניתנה לפי הוראות חוק הביטוח הלאומי להוריהם של כ- 20,000 ילדים הלוקים בנכויות קשות ביותר.

חשוב להבהיר כי התקנות החדשות נכנסו לתוקף רק בתאריך 14 פברואר, 2010. כל הורה שיגיש תביעה לקבלת גמלת ילד נכה, יעבור תהליך שבו תיבדק זכאותו לתשלום רטרואקטיבי (בדיעבד) ר'ק מתאריך 14/2/10. כך שלמרות שהגדלת הזכאות אושרה ב-2009, התשלום יחול רק מפברואר 2010.

עוד באותו נושא: למי מגיעה גמלת ילד נכה בעקבות הרחבת הזכאות

יש לכם שאלות בנושא ועדת אורנוי, הרחבת הזכאות, קצבת נכות או גמלת ילד נכה? 


התקשרו 5520* או
 מלאו טופס צור קשר באתר 'זכותי'.

 

צרו קשר

אולי מגיע לך הרבה כסף!

מלא פרטיך ונחזור אליך בהקדם