חדשות ועדכונים
ייתכן ומגיע לכם הרבה כסף! חייגו עכשיו 5520* או השאירו פרטים ונחזור אליכם

קצבת נכות: התרגיל של ביטוח לאומי

מרץ 17, 2008
לפעמים, היעוץ של המוסד לביטוח לאומי עשוי להוביל להפסד כספי מעציב במיוחד

ארנה רוזנוקס תבעה את המוסד לביטוח לאומי בבית משפט השלום בתל אביב לפי פקודת הנזיקין. מדוע? כיוון שקיבלה יעוץ מטעה מהגב' מורן כהן, מנהלת מדור נכות כללית במוסד, שהוביל לכך שהגב' רוזנוקס הפסידה קצבת נכות מלאה.

הלקח פשוט: חשוב לקבל קצבת נכות לפני שמגיעים לגיל פרישה. אם מחמיצים את המועד, ומגישים בקשה לקצבת נכות לאחר הפרישה, מפסידים מאות שקלים בחודש. בשביל זוג פנסיונרים, זה הרבה כסף.

מה אמרו האנשים הטובים בביטוח לאומי לגב' רוזנוקס? שתנצל את ימי המחלה שלה, ושתחזור לביטוח הלאומי אחרי שתמצה אותם. מה שלא נאמר לה הוא, שבגלל הקירבה לגיל הפרישה, ניצול ימי המחלה יביא את הגב' רוזנוקס לגיל 60, גיל הפרישה שלה. כך שהיא קיבלה עצת אחיתופל.

ואז הגיע הסיפור לבית משפט השלום בת"א. בני הזוג רוזנוקס טענו כי ביטוח לאומי פשוט הטעה אותם, והם הסתמכו על כך שיש להם זכאות לקבל קצבת נכות מלאה. הקצבה מגיעה לגב' רוזנוקס בגלל שלקתה באירוע מוחי קשה, שממנו לא התאוששה.

קשה לומר שנציגת המוסד לביטוח לאומי, מורן כהן, ידעה כי העצה שנתנה לגב' רונזוקס תשלול ממנה, למעשה, את קצבת הנכות לה היתה זכאית. אך בית המשפט קבע כי "אין בכך כדי לפטור את המוסד מחובתו למסור למבוטח את כל הנתונים הקשורים לתביעתו, באופן מלא, בהיר ומדויק, על מנת שאלה יעמדו לנגד עיני המבוטח כשישקול ויכלכל את צעדיו".

לכן חייבה השופטת יעל אילני בבית משפט השלום של תל אביב לשלם לגב' רוזנקס את ההפרש שבין קצבת הזקנה המגיעה לה כחוק, ובין קצבת הנכות המלאה לה היתה זכאית לפני שקיבלה "יעוץ" בעייתי מאנשי המוסד לביטוח הלאומי. ההפרשים, יש לציין, חלים לתקופה של 22 שנים, כך שלא מדובר בסכום כסף זניח.

בשורה התחתונה: חשוב לקבל סיוע טוב, מלא ומדויק לפני שמקבלים החלטות בנושא קצבת נכות. כל טעות קטנה, כל החמצה של תקופה וכל החמצה של "האותיות הקטנות" יכולה לגרום לכם להפסיד כסף רב.

צרו קשר עם צוות חברת זכותי כדי לשמוע עוד על קצבת נכות.
התקשרו עכשיו: 5520*

צרו קשר

אולי מגיע לך הרבה כסף!

מלא פרטיך ונחזור אליך בהקדם