חדשות ועדכונים
ייתכן ומגיע לכם הרבה כסף! חייגו עכשיו 5520* או השאירו פרטים ונחזור אליכם

קצבת הסיעוד תעלה יחד עם שכר המינימום

ינואר 11, 2015

המאבק שניהלו אוכלוסיית הקשישים והנכים הסיעודיים עקב העלאת שכר המינימום בישראל צלח וגמלת הסיעוד לאלו הזכאים לקצבת שירותים מיוחדים תעלה.

ביום רביעי ה-21/01/2015, הצעת החוק להעלאת שכר המינימום עברה בקריאה ראשונה על ידי 49 חברי כנסת, ומאוחר יותר באותו יום עברה בקריאה שנייה ושלישית על ידי 33 חברי כנסת.

העלאת שכר המינימום הינו צעד חשוב בעל משמעות עמוקה לעובדים רבים במשק, אך עלה חשש כי ההעלאה מתבצעת בפזיזות ללא שנשקלו כלל הדברים שנובעים ממנה – כמו שכרם של העובדים הסיעודיים שמשפיע על יכולת העסקתם בידי חולים סיעודיים וקשישים, ולא הועלו רעיונות שימנעו פגיעה באותן קבוצות חלשות. אך כאמור, לבסוף הוחלט שיש לבצע מהלך שיעזור לאותם חולים וקשישים.

לכן, במקביל לאישור העלאת שכר המינימום, אושר עדכון קצבאות הסיעוד שיאפשרו לקשישים ונכים סיעודיים להמשיך להתקיים ולהעסיק עובדים זרים סיעודיים, שהעלאת שכר המינימום תקפה גם לשכרם. עקב המאבק שניהלו, נקבע כי החולים והקשישים הסיעודיים יפוצו בעקבות העלאת שכר המינימום, ונקבע כי בתקציב 2015 יוקצו 100 מיליון ש"ח לתוספת לגמלת הסיעוד.

עם זאת, נותרה בעיה מאחר והפיתרון המוצע אינו מספק תשובה למעל 800 ילדים עם צרכים מיוחדים ומוגבלויות אשר נעזרים בעובדים סיעודיים.

קריאה נוספת:

צרו קשר

אולי מגיע לך הרבה כסף!

מלא פרטיך ונחזור אליך בהקדם