חדשות ועדכונים
ייתכן ומגיע לכם הרבה כסף! חייגו עכשיו 5520* או השאירו פרטים ונחזור אליכם

קצבאות הנכות יעלו ל-3,600 ש"ח לפי תכנית זליכה

אפריל 19, 2017

קצבת הנכות הנוכחית עומדת על סכום של 2,342 שקלים בחודש; ועדה בראשות פרופ' ירון זליכה תמליץ להעלותה בכ-50%

הנכים נאבקים כבר תקופה ארוכה על השוואת קצבת הנכות לשכר המינימום בישראל: 5,000 ש"ח. אך הממשלה הנוכחית, ומשרד האוצר בראשות כחלון, מוכנים כעת לבצע העלאה מתונה יותר, של 50% בלבד.

הוועדה בראשות פרופ' ירון זליכה מגבשת בימים אלו את מתווה העלאת קצבאות הנכות. לפי המתווה החדש, יועלה גם הסכום שיכול נכה להרוויח מעבודה – בלי לסבול מקיצוץ קצבת הנכות שלו.

כיום, סכום הקיצוץ עומד על 2,750 ש"ח. סכום זה למעשה פוגע במוטיבציה של נכים להיכנס לשוק העבודה. וועדת זליכה צפויה להמליץ על קיצוץ קצבת נכות רק מעל סכום של 5,000 ש"ח בחודש.

המטרה היא, כמובן, להגדיל את כמות הנכים המשתלבים בשוק העבודה בישראל. שר האוצר משה כחלון הקצה לכל הרפורמה בקצבאות הנכות סכום של כ-4 מיליארד שקלים. כאמור, העלאת קצבת הנכות הבסיסית מ-2,342 ש"ח ל-3,600 ש"ח אינה זוכה לתמיכת ארגוני הנכים, הדורשים השוואת קצבתם לשכר המינימום. העלאה זו צפויה להתבצע ב-5 פעימות, והמקורות התקציביים הדרושים ליישומה עדיין לא נקבעו.

רק כ-20% ממקבלי קצבת הנכות עובדים כיום. נכה המשתכר שכר ממוצע נאלץ לשלם למדינה כ-32% מס, בעוד אדם ללא מוגבלות משלם רק 11% מס. מצב זה יוצר אפליה עבור ציבור הנכים, ולכן רוב הנכים אינם מעוניינים לעבוד.

ארגוני הנכים ממשיכים במאבקם מול אגף התקציבים באוצר, ומתמודדים מול הנטייה של שר האוצר ושאר הפוליטיקאים בקואליציה הנוכחית להעדיף סקטורים חזקים יותר כגון זוגות צעירים, תושבי פריפריה והציבור החרדי.

קריאה נוספת

צרו קשר

אולי מגיע לך הרבה כסף!

מלא פרטיך ונחזור אליך בהקדם