חדשות ועדכונים
ייתכן ומגיע לכם הרבה כסף! חייגו עכשיו 5520* או השאירו פרטים ונחזור אליכם

קסאמים בשדרות: זכויות נפגעי פעולות איבה

פברואר 6, 2008
יש חשיבות גדולה למהירות הפניה: נפגעי קסאם צריכים לפנות מיד עם התרחשות הפגיעה לקופת חולים או בית חולים באזור ולדווח על נפילת הטיל והנזק שנגרם עקב הנפילה

מאת   ,  יועץ מס ומנכ"ל "זכותי"

אזרחים ובעלי עסקים באיזור שדרות ומערב הנגב (ועתה גם אשקלון) לרוב פונים אל רשות המיסים. זוהי לכאורה הזרוע השלטונית היחידה שמשמשת כתובת בשעת מצוקה. עם זאת, חשוב מאוד לזכור כי פגיעה של רקטת קסאם או פגיעה של רקטת גראד מוגדרת כ"פגיעה ישירה של כוחות אויב או פגיעה שנוצרה בעקבות פעולת איבה או בהקשר אליה".

כל תושב ישראל מבוטח (באמצעות ביטוח לאומי) בפני פגיעת איבה. החוק הרלוונטי לכך הוא חוק התגמולים לנפגעי פעולות איבה. גם מי שאינו תושב ישראל, אך נכנס לישראל כחוק, ונפגע בשטח ישראל – זכאי לפיצוי.

יש חשיבות גדולה למהירות הפניה: נפגעי קסאם צריכים לפנות מיד עם התרחשות הפגיעה לקופת חולים או בית חולים באזור ולדווח על נפילת הטיל והנזק שנגרם עקב הנפילה (פגיעת רסיסים, נפילה עקב בהלה או פגיעת חרדה).

כאשר מגישים תביעה למשרדי ביטוח לאומי, יש לצרף "טופס הודעה על פגיעת איבה", כולל אישור הרשות המאשרת במשרד הביטחון כי אכן באזור המדווח נפל טיל קסאם. כמו כן יש להוסיף אישורים רפואיים, המעידים על הפגיעה הפיזית או הנפשית. אי אפשר לחכות יותר מ-12 חודשים. את התביעה יש להגיש, לכל המאוחר, תוך שנה מיום פגיעת קסאם, רקטה או פעולת איבה.הגשה מאוחרת – דינה להידחות.

חישוב גובה הפיצוי נעשה בסניף ביטוח לאומי בירושלים. סכום הפיצוי מועבר אל חשבון הבנק של הנפגע, ואליו בלבד.

בנוסף לכך, נפגעי פעולות איבה מקבלים הטבות חשובות אחרות כגון דמי ניידות, החזר מס קנייה על מוצרי חשמל מסוימים, הנחה בדמי נסיעה ברכבת, הנחה בשכר דירה, השתתפות בחשבון טלפון והטבות נוספות – הכל בהתאם לאחוזי הנכות שנקבעו בועדה הרפואית.

חברת "זכותי" מסייעת גם לנפגעי פעולות איבה לממש את זכויותיהם הרפואיות.
פנו אל חברת זכותי ונסייע לכם לקבל את מה שמגיע לכם מן הרשויות,
או התקשרו 5520* לקבלת מענה אנושי.

חזרה לחדשות זכותי

המדריך לנפגעי קאסמים ופעולות איבה פורסם גם   בפורטל נענע-10 בכתבה מאת יניב דורנבוש

 

צרו קשר

אולי מגיע לך הרבה כסף!

מלא פרטיך ונחזור אליך בהקדם