חדשות ועדכונים
ייתכן ומגיע לכם הרבה כסף! חייגו עכשיו 5520* או השאירו פרטים ונחזור אליכם

נגיף הקורונה: תקדים משפטי להכרה בהידבקות כתאונת עבודה

פברואר 26, 2020

האם הידבקות בנגיף הקורונה יכולה להיחשב פגיעה בעבודה, ולפיכך – תאונת עבודה? תקדים משפטי מעניין שהתקבל לאחרונה בישראל עשוי להצביע על מגמה שכזאת.


מדובר במקרה של וטרינר שנדבק ב"שפעת החזירים" (Swine Flu) כתוצאה ממגע עם בשר נגוע. לאחר מאבק משפטי קצר, הוכרה לאחרונה ההידבקות במחלה ע"י המוסד לביטוח לאומי בתור פגיעה בעבודה.

הווטרינר שנדבק ואושפז נדרש לבדוק בשר מקולקל כחלק מעבודתו היומיומית. כאשר ביצע בדיקה שגרתית במרכול באיזור המרכז, בו נמכר בין השאר גם בשר חזיר; הוא נדבק, אובחן במהירות כחולה בשפעת חזירים, ובסופו של דבר אף אושפז ביחידה לטיפול נמרץ בבית החולים "תל השומר" (שיבא).

הווטרינר החלים משפעת החזירים, אך עדיין סובל מנזקים בריאותיים שונים. הוא נאלץ להיעדר מעבודתו ולכן תבע את הביטוח הלאומי. בעקבות ההכרה במחלה בתור "פגיעה בעבודה", הוא יקבל דמי פגיעה עקב היעדרות – וכן עשוי לקבל תגמולי נכות, עקב סיבוכי המחלה.

המקרה הזה עשוי להצביע על מגמה חדשה חשובה, לפיה כל מקרה של הידבקות בנגיף הקורונה (Corona Virus) שהוביל לאישפוז ו/או לסיבוכים רפואיים משמעותיים, עשוי לקבל הכרה של תאונת עבודה. כדי לקבל את ההכרה, התובע יידרש להוכיח קשר סיבתי ישיר בין ביצוע עבודתו השגרתית ובין ההידבקות בנגיף. הוטרינר הצליח להוכיח את הקשר בין עבודתו ובין ההידבקות, באמצעות תיעוד רפואי מדויק ועדכני, כולל בדיקת דם מהירה.

אוכלוסיות פגיעות במיוחד לגניף ה"קורונה" (COVID-19), כצפוי, הן צוותים רפואיים בבתי חולים וקופות חולים. אך ייתכן שמעגל הזכאים יתרחב עקב התפתחויות בלתי צפויות בשוק העבודה, וכן בעקבות המשך התפשטות נגיף הקורונה בישראל בפרט ובעולם בכלל.

חשוב להדגיש כי עצם ההידבקות אינה מזכה בהטבות כלשהן, אך אם ההידבקות והאבחון מובילים לדרישת בידוד לתקופה מסוימת (14-25 יום) – יש בסיס לדרישת דמי פגיעה. בנוסף, גם מקרה של הידבקות שנראה בתחילה כאילו אינו כולל פיתוח תסמינים, עלול להוביל בהמשך לסיבוכים רפואיים.

צרו קשר

אולי מגיע לך הרבה כסף!

מלא פרטיך ונחזור אליך בהקדם