חדשות ועדכונים
ייתכן ומגיע לכם הרבה כסף! חייגו עכשיו 5520* או השאירו פרטים ונחזור אליכם

תחקיר חדשות 12: בביטוח הלאומי משכתבים פרוטוקולים כדי להפחית ולשלול קצבאות

יולי 7, 2021

המהדורה המרכזית של חדשות 12 חשפה השבוע כי עובדים במוסד לביטוח הלאומי מפעילים לחצים על רופאים בוועדות הרפואיות כדי להפחית קצבאות נכות ואף לשלול אותן לחלוטין.


בתחקיר של אדווה דדון נחשפו "פרוטוקולים משוכתבים" בביטוח הלאומי. במקרה של יוסי פרקש, למשל, ששבר את כתפו בתאונת עבודה והתייצב לוועדה רפואית, טוען "בתשובה אני רואה שמחקו לי מה שהחליטו וכתבו תשובה חדשה". עלות המחיקה, לטענתו: סכום של כ-150,000 שקלים. רופא בכיר שעסק במקרה של פרקש מודה: "היטעו אותי".

במקרה אחר, האזרח א' גילה שמישהו מחק לו אחוזי נכות – ועכשיו הוא צריך להגיש ערר. במקרה של מיקי (56) מהעיר נשר, הוא הגיע לוועדה רפואית כדי לקבל קצבה נוספת אך לטענתו רופא בוועדה הרפואית "הוסיף בכתב יד שכביכול הוא כן פסק בזה, כמובן נתן הרבה פחות ממה שמגיע לי".

איך נוצרים פרוטוקולים כפולים או משוכתבים? רופא בכיר הודה בתחקיר כי "רופא הסניף ניסה להשפיע עליי…אמרתי שאני מתפטר". לפי התחקיר, מדובר, לכאורה, בקשר פסול בין פקידי הביטוח הלאומי ובין הרופאים הפוסקים בוועדות הרפואיות, מאחורי גבם של המבוטחים הפונים לוועדות הרפואיות. עתירה שהוגשה לבג"צ בנושא זה מבקשת להפסיק את נוהל הנחיות הרופאים, וכן את נוהל שיכתוב ו"תיקון" הפרוטוקולים.


תגובות

הביטוח הלאומי הגיב לתחקיר באמצעות המנכ"ל, מאיר שפיגלר: "אנחנו עושים את הכול כדי שהדבר הזה לא יקרה…יש טעויות סופר…אם יש מקרים חריגים אנחנו מטבע הדברים מטפלים בהם בצורה מידית, ללא שום הקלות".

ד"ר ישי אוסטפלד, שכיהן כמנהל הרפואי והרופא האישי של הביטוח הלאומי, הגיב לתחקיר ואמר כי "הדרך היחידה לחולל שינוי משמעותי בפעולת הוועדות הרפואיות היא באמצעות הקמת גוף ועדות עצמאי, בניהול רפואי, שיפעל באופן בלתי תלוי בביטוח הלאומי".


תחקירים נוספים בנושא

צרו קשר

אולי מגיע לך הרבה כסף!

מלא פרטיך ונחזור אליך בהקדם