חדשות ועדכונים
ייתכן ומגיע לכם הרבה כסף! חייגו עכשיו 5520* או השאירו פרטים ונחזור אליכם

פיצוי 552 אלף ש"ח לרופא מרדים עקב פגיעה בגב

יולי 6, 2021

הסכם פשרה בין רשת "אסותא" ובין רופא מרדים בבית החולים הסתיים בפיצוי כספי של כ-552,000 ש"ח. הסיבה: בשנת 2012 הרים הרופא מטופלת כבדה ועקב כך נפגע בגבו עד כדי נכות של 20%.


בשבועות האחרונים הסתיימה פרשה משפטית ארוכה, בבית משפט השלום בעיר רחובות. השופט קובי אסולין העניק תוקף של פסק דין להסכם פשרה בין הצדדים.

זה קרה ב-2012: רופא מרדים שהיה בן 47 בעת המקרה, התבקש בתום ניתוח לסייע בהעברת מטופלת שמשקלה למעלה מ-120 ק"ג, ממיטת הניתוח אל מיטה אחרת. בעקבות ההעברה המאומצת, חש כאב עז בגבו. לטענתו, אירוע ההרמה הוביל לכאבים כרוניים וכן להגבלות בתנועתו שהתבטאו גם באובדן כושר עבודה חלקי. לפי חוות דעת רפואית שהשיג, נכותו עומדת על כ-20%.

בתחילה טענה הנתבעת ("אסותא") כי הרופא אשם באירוע, כיוון שביצע תנועה לא נכונה. התובע טען כי מדובר ברשלנות מצד בית החולים, כיוון שמדובר בעבודה שלא היה צריך לבצע, וכיוון שלא היו אמצעים אחרים להעברת המטופלת.

הנתבעת טענה על כך שהתובע כבר חזר לתפקוד מלא, ופרנסתו לא נפגעה.

כאמור, לאחר הליך ארוך, הצליחו להגיע הצדדים לפשרה מיוחדת: בית החולים לא הודה בדבר ולא לקח אחריות על הנזקים שנגמרו לרופא המרדים. התובע קיבל פיצוי כספי נדיב של למעלה מחצי מיליון שקלים.

בתיק אחר, העוסק בנושא דומה (אשכנזי נגד המרכז הגריאטרי שוהם), תבעה מטפלת סיעודית את מקום עבודתה. הסיבה: פגיעה בכתף ימין עקב הרמת חולים כבדים. וכך תיארה את המקרה:

"התובעת טענה כי היא נתבקשה להרים חולה סיעודית כבדה במיוחד, מהמיטה לעגלת נכים, יחד עם אחות המחלקה. למרות שביקשה להיעזר במנוף ידני להרמת החולה, אחות המחלקה הורתה לה להרים את החולה יחד אתה. תוך כדי הרמת החולה, חשה התובעת בכאב חד בכתף ימין".

תביעתה של המטפלת הסיעודית נדחתה, בעיקר מפני ש"התביעה נסמכת על עדותה היחידה של התובעת"', כדברי השופטת עדנה יוסף-קוזין בפסק דינה.

כיום, מוצעים בשוק האביזרים הרפואיים מגוון כלים להרמה והעברה של חולים במשקלים שונים:

  • מנוף הרמה חשמלי
  • מנוף הרמה מתקפל
  • מנוף העברה
  • חגורת הרמה וקשירה
  • חגורת העברה (אמצעי עזר)
  • ערסל למנוף חשמלי
  • ערסל רשת לרחצה
  • סדין החלקה לשינוי תנוחה

באופן עקרוני, כדי להימנע מפגיעת גב, מומלץ לצוותים רפואיים להיעזר באנשי צוות נוספים, וכן במגוון רחב של כלי-עזר (כדוגמה מנופי הרמה) כדי שפעולות הרמה והעברה לא יסתיימו בכאבי גב כרוניים ונזקים לטווח ארוך.


קריאה נוספת באותו נושא

צרו קשר

אולי מגיע לך הרבה כסף!

מלא פרטיך ונחזור אליך בהקדם