חדשות ועדכונים
ייתכן ומגיע לכם הרבה כסף! חייגו עכשיו 5520* או השאירו פרטים ונחזור אליכם

ערוץ 2: ביטוח לאומי עושה לציבור גיהנום

נובמבר 27, 2010
בכתבתה של שרה ב"ק בחדשות ערוץ 2 שפורסמה ב-27/11/10, מתואר עליית ענף סיוע בזכויות הרפואיות, בגלל הקשיים שמערים הביטוח הלאומי על הפונים אליו

"האינטרס של ביטוח לאומי הוא שאנשים יקבלו כמה שפחות וימותו מה שיותר מהר", טוען אחד המרואיינים בכתבתה של שרה ב"ק מערוץ 2. בכתבה מתואר המצב הקשה בביטוח הלאומי: אם חולים או עוברים תאונה, הופכים תלויים במוסד לביטוח לאומי.

אנחנו משלמים כל החיים לביטוח הלאומי – אבל כאשר אנחנו צריכים לקבל עזרה, קשה לקבל מענה מן המוסד לביטוח לאומי. בכתבה נראה נהג משאית שסובל מבעיות רפואיות ואינו יכול לעבוד. המאבק מול הביטוח הלאומי היה מפרך: תביעתם לקבלת קצבת נכות נדחתה.

בתמונה: צילום מן הכתבה של ערוץ 2

המסדרון בביטוח לאומי נראה נורא: אנשים יושבים שעות ובוכים. "איזה חֶלֶם", מתארים הפונים. על פי דוח מבקר המדינה, 40% מהדיונים שבוטלו בועדות הרפואיות – בוטלו באשמת הועדות, ולא באשמת הפונים.

"הביטוח הלאומי פשוט נפנף אותי", מתארת סמנכ"לית בהייטק את המצב. "זה גוף שיודע לקחת כסף, אבל אין סיכוי שאני אקבל ממנו משהו. התייחסו אליי כאילו באתי לרמות". סיפורים כמו אלו מסבירים את צמיחת תחום סיוע בזכויות הרפואיות: הציבור דרש לקבל שירות טוב יותר.

חשוב להזכיר שוב: החברות הללו אינן מייצגות את הפונים מבחינה משפטית, אלא רק מסייעות לפונים. החברות אינן עורכי דין. " ועדה רפואית נמשכת רק 2-3 דקות, בסופו של דבר", מסביר אלון אהרונוב, מנכ"ל חברת זכותי, "ואם בדקות הללו לא תציג את האמת שלך כמו שצריך – נגמר הסיפור".

מדובר בתעשייה לכל דבר, מתארת הכתבת שרה ב"ק את החברות בענף. ככל שהלקוח מקבל יותר מביטוח לאומי, כך גם החברות מקבלות יותר. אמנם אין ניגוד אינטרסים בין החברה ובין הלקוח, אבל השירות כרוך בתשלום. "הם עשו לי את התיווך מול ביטוח לאומי…זה עולה דמי תיווך", מתארת אחת הפונות בכתבה.

"חייבים להפריד את הועדות הרפואיות מן הביטוח הלאומי", מסביר מרדכי גיסין, יו"ר ארגוני צרכני בריאות ישראל. "יש פה ניגוד אינטרסים מובנה". במילים פשוטות: הועדות הרפואיות כפופות לביטוח הלאומי, ולכן יש לועדות אינטרס לצמצם את התשלומים עד כמה שניתן.

מסקנתה של הכתבת מערוץ 2: הבעיה דורשת טיפול כוללני, אולי אפילו מחשבה מחודשת על המוסד לביטוח לאומי, גוף מסורבל שאותו אזרחי ישראל צריכים לממן במשך כל חייהם.

תגובת המוסד לביטוח לאומי: "בשנים האחרונות שמה הנהלת הביטוח הלאומי את שיפור השירות בראש סדרי העדיפויות, והקצתה לכך משאבים רבים…כ-300 אלף איש מתייצבים מדי שנה בועדות הרפואיות של הביטוח הלאומי, ובהיקף עצום כזה לא מן הנמנע שיהיו תלונות…ברוב המקרים, מעורבותן של חברות פרטיות אינה נדרשת".

צרו קשר

אולי מגיע לך הרבה כסף!

מלא פרטיך ונחזור אליך בהקדם