חדשות ועדכונים
ייתכן ומגיע לכם הרבה כסף! חייגו עכשיו 5520* או השאירו פרטים ונחזור אליכם

עיצומים כמובטח: אין קבלת קהל בסניפי המוסד לביטוח לאומי

אפריל 3, 2016

העיצומים על רקע החלטת המשטרה והיועץ המשפטי לממשלה, להוציא את השוטרים מכל סניפי הביטוח הלאומי. בינתיים אין פתרון באופק

ועד העובדים של הביטוח הלאומי הבטיח וקיים – הבוקר (3 אפר' 2016) נסגרו כל סניפי המוסד לביטוח לאומי לקבלת קהל. הסיבה: החלטה חדשה של המדינה להוציא את כל השוטרים מן הסניפים. הועדות הרפואיות מתקיימות כסידרן.

"תכניסו מאבטחים במקום שוטרים במדים", אומרת המשטרה לעובדי המוסד. ומי סובל? קהל המבוטחים, שנדרש עכשיו לפנות לערוצי השירות החלופיים: המוקד הטלפוני הארצי, אתר הביטוח הלאומי והאפליקציה בסלולר. אתר המוסד, שמתגאה בסיסמה "לצדך, ברגעים החשובים של החיים", נאלץ לפרסם הודעה רשמית ללא כל התנצלות:

בגלי צה"ל התראיינה אריאלה אלון, עובדת הביטוח הלאומי וחברת ועד העובדים. אריאלה עובדת במוסד 29 שנים, כיום במחלקת גמלאות. "אנחנו יושבים במשרד, ומנסים לתת את השירות הכי טוב שאפשר, בכל הדרכים, רק לא דרך קבלת קהל. לאורך השנים יש שוטר שמגיע לסניפי המוסד. בסה"כ כ-40 שוטרים שמגיעים בכל יום. לסניפים מגיעים בערך 300,000 איש בחודש".

"עם כמות כזאת של אנשים", הסבירה אלון, "בלתי נמנע שיהיו תקריות והיגררות לאלימות. שוטר בכניסה פשוט מונע את זה. יש מאבטחים אבל הם לא מהווים גורם מרתיע כמו שוטר, מדים, אזיקים וכל מה שכלול בחבילה שנקראת 'שוטר'. יש מקרים בהם אנשים מגיעים לקבלת קהל ודורשים תשלום מיידי, ממש עכשיו. זה לא מתאפשר, ולפעמים מגיעים לטונים גבוהים, הקהל מאוד כועס ומאוד ממורמר".

 "לפעמים מגיעים למצב, שאני נתקלתי בו, שהרימו מסך וזרקו", אמרה אלון בראיון. "היה לנו מקרה של אדם שהגיע לקבלת קהל ודרש תשלום באותו רגע, וכמובן שאין לנו כסף במגירות. הוא לא הבין את זה, ופתאום הוא הוציא את בקבוק המים שלו, שחשבנו שהוא מים, ושפך על עצמו ועל הפקידה. התפשט ריח של חומר דליק בכל האולם. בנס הצליחו למנוע ממנו להדליק את כולנו, כולל הקהל שהיה שם, כולנו היינו בסכנה".

לדברי עובדי המוסד, החרפת המצוקה הכלכלית מובילה לעלייה באלימות כלפי הפקידים ומקבלי הקהל. נכון לעכשיו, טרם הוחלט אם המוסד לביטוח לאומי ייאלץ לשכור מאבטחים, או שהמשטרה תואיל לסגת מהחלטתה, ולהשיב את עשרות השוטרים לסניפי הביטוח הלאומי. 

בצילום: הודעת הביטוח הלאומי בסניף ת"א (יצחק שדה), 6/4/16 

כדאי לקרוא גם:

חברת "זכותי" מסייעת לעשרות אלפי ישראלים מול הביטוח הלאומי ומשרדי הממשלה. אם חליתם או נפצעתם ואתם רוצים לממש את זכויותיכם הרפואיות, התקשרו 5520* או צרו קשר באתר "זכותי".

צרו קשר

אולי מגיע לך הרבה כסף!

מלא פרטיך ונחזור אליך בהקדם