חדשות ועדכונים
ייתכן ומגיע לכם הרבה כסף! חייגו עכשיו 5520* או השאירו פרטים ונחזור אליכם

עודפי הביטוח הלאומי: 25 מיליארד שקל בשנה

ינואר 7, 2019

הביטוח הלאומי הגיע להסכמה עם משרד האוצר בנושא העברת עודפיי הגביה של המוסד לביטוח לאומי. מדובר בסכום של 25 מיליארד ש"ח בשנה. ועדה בראשות מנכ"ל משרד רה"מ תדון במצבו של הביטוח הלאומי.

בחודשים האחרונים התפתח עימות גלוי בין שר הרווחה חיים כץ ובין שר האוצר משה כחלון בנוגע למצבו הפיננסי החמור של המוסד לביטוח לאומי. במשרד הרווחה איימו לבטל את ההסכם עם משרד האוצר, לפיו מועברים עודפי הגבייה של הביטוח הלאומי אל קופת האוצר.

אם ייקלע הביטוח הלאומי למצב של גירעון, כספי העודפים יועברו אליו בחזרה ממשרד האוצר. מנכ"ל הביטוח הלאומי, מאיר שפיגלר, התנגד נחרצות להמשך העברת העודפים לאוצר, ואמר: "כספי המבוטחים לא מיועדים לשמש כמיסים וכיסוי חובות אלא לטובת הציבור הישראלי כשיזדקק לכך. במקום לאיים ולנהוג בחוסר אחריות ציבורית וממלכתיות האוצר בוחר לנהוג אחרת ולא לפעול לטובת העניין ולטובת ציבור המבוטחים".

חוב הממשלה לביטוח הלאומי עומד כיום על למעלה מ-205 מיליארד ש"ח. הנהלת המוסד לביטוח לאומי צופה גירעון שוטף כבר בשנת 2022, ופשיטת רגל מוחלטת ב-2037 עקב התרוקנות קרן הרזרבה שלו. במשרד הרווחה מעוניינים להפוך את הביטוח הלאומי לגוף עצמאי לחלוטין, שאינו תלוי בחסדי משרד האוצר ובמצבו של תקציב המדינה.

מי יחזיר לציבור המבוטחים של הביטוח הלאומי את 205 מיליארדי השקלים שלקחה ממנו הממשלה? סכום זה כנראה כבר ירד לטמיון ולא ישוב לקופת המוסד. כעת מנהלים בביטוח הלאומי מאבק-בלימה, במטרה לשמור על עצמאות פיננסית שתמנע משבר ביטוחי ענק למליוני אזרחים בעשור הבא. בינתיים הוקמה ועדה בראשות מנכ"ל משרד ראש הממשלה, שתנסה להתמודד עם המשבר בחודשיים הקרובים.

קריאה נוספת

צרו קשר

אולי מגיע לך הרבה כסף!

מלא פרטיך ונחזור אליך בהקדם