חדשות ועדכונים
ייתכן ומגיע לכם הרבה כסף! חייגו עכשיו 5520* או השאירו פרטים ונחזור אליכם

עובדת קבלן פוצתה בכ-30 אלף ש"ח לאחר שנפלה מחלון בתאונת עבודה

ינואר 28, 2015
ב-2008, עובדת קבלן שעסקה בעבודות ניקיון בבית ספר במועצה מקומית שוהם עלתה על סורגים על מנת לנקות חלון אך הם נשברו והיא נפלה מגובה שני מטרים. עקב הנפילה היא ספגה חבלות באזורים רבים בגופה ושברים בצלעות.

בפסק הדין של בית המשפט השלום בחדרה (ת"א  41413-10-12 קבהא ואח' נ' הראל חברה לביטוח בע"מ בע"מ ואח' מה-4 לדצמבר 2014) נאמר כי "עמדה התובעת על סורגים הנמצאים בצידו החיצוני של החלון, שצורתם כמעין פירמידה. בעודה עומדת באופן המתואר,  התנתק אחד הסורגים  ממקומו והתובעת נפלה ארצה  מגובה של כשני מטרים".

לאחר שהתובעת הגישה תביעה נגד כלל המעורבות – הראל חברה לביטוח בע"מ, המעסיקה  י.א. מתן שרותי ניקיון אחזקה וכח אדם בע"מ והמועצה המקומית שוהם, המועצה טענה כי אין לה חלק בדבר מאחר ובחוזה מול המעסיקה הישירה של התובעת נקבע כי המעסיקה לוקחת על עצמה אחריות מלאה לכל נזק או תאונת עבודה.

השופט אמיר סלאמה, מבית משפט השלום בחדרה, פסק כי האחריות הנזיקית להתרחשות תאונת עבודה זו מוטלת על המעסיקה בלבד ואילו האחריות של המועצה לא הוכחה. בנוסף, פסק כי המעסיקה, חברת כוח האדם הפרה את חובת האחריות כלפי העובדת מאחר ושיטת העבודה בניקוי החלון לא הייתה בטוחה, והמעסיקה לא הדריכה את המנקה כיצד יש לנקות את צידו החיצוני של החלון. 

לכן, התקבלה התביעה של העובדת כנגד חברת הביטוח והמעסיקה אך לא כנגד המועצה. נקבע כי הנתבעות ישלמו לעובדת סכום כולל של  30,205 ש"ח המורכב מהפיצוי שנקבע, בסך 23,000 ש"ח, בתוספת שכר טרחה לעורך דין בשיעור של 17.5% ומע"מ והחזר אגרה.

צרו קשר

אולי מגיע לך הרבה כסף!

מלא פרטיך ונחזור אליך בהקדם