חדשות ועדכונים
ייתכן ומגיע לכם הרבה כסף! חייגו עכשיו 5520* או השאירו פרטים ונחזור אליכם

ספי ריבלין איבד את קולו

דצמבר 20, 2012

הבדרן הישראלי המפורסם ספי ריבלין סיפר בראיון ל'ידיעות אחרונות' כי איבד את קולו לנצח – לאחר מאבק ארוך במחלת הסרטן שפגעה קשות במיתרי קולו [הידיעה עודכנה על מותו ב-3/12/13]

מאת 

ספי ריבלין הוא אחד הבדרנים הידועים בישראל. כלי העבודה המרכזי שלו הוא קולו, בו הוא משתמש בתדירות רבה. לפני כמה שנים לקה ריבלין בסרטן במיתרי הקול. המחלה, שגרמה לו ב-2006 לצרידות קשה, פגעה קשות בפרנסתו.

ריבלין הגיש ב-2009 תביעה אל המוסד לביטוח לאומי, כדי שמחלת הסרטן שהתפתחה במיתרי קולו תוכר כ'מחלת מקצוע'. הביטוח הלאומי סירב לקבל את התביעה, בטענה שאין קשר סיבתי ישיר בין עבודתו כבדרן ובין התפתחות הסרטן במיתרי הקול.

ריבלין לא ויתר: הוא הלך לבית המשפט והוכיח, כי למרות העובדה שהוא היה מעשן כבד במשך שנים רבות, הפגיעה במיתרי הקול לא נגרמה מן העישון אלא מעבודתו כבדרן עסוק. ריבלין הראה כי כאשר לא עבד, נסוגה הצרידות.

בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב הכיר בתביעתו, וקבע כי שימוש מוגבר במיתרי הקול אכן גרם להתפתחות הסרטן אצל ריבלין. עישון הוא אכן גורם שכיח להתהוות סרטן במיתרי הקול, אך במקרה של ריבלין, לא זו היתה הסיבה המרכזית להתפתחות המחלה שהרסה את פרנסתו.

לאחר שתביעתו של ריבלין התקבלה, החמיר מצבו. ב-2011 חזר הסרטן, והוא עבר טיפול כימותרפי. הוא התקשה לנשום וכמעט הגיע לסכנת חיים. הוא עבר ניתוח חירום, שבעקבותיו נפגעו קשות מיתרי קולו, והוא איבד את היכולת לדבר, לנצח. בראיון ב'ידיעות אחרונות' אמר: "כל השנים נלחמתי כדי לא להגיע לניתוח הזה. אבל יותר טוב לנשום מאשר לדבר".

עדכון (3/12/13): ספי ריבלין נפטר מסרטן הגרון, לאחר שאושפז ב'הוספיס' של המרכז הרפואי תל השומר במשך כשבועיים. הוא היה בן 66 במותו. למחרת, הובא ריבלין למנוחות בבית העלמין בראשון לציון.

צרו קשר

אולי מגיע לך הרבה כסף!

מלא פרטיך ונחזור אליך בהקדם