חדשות ועדכונים
ייתכן ומגיע לכם הרבה כסף! חייגו עכשיו 5520* או השאירו פרטים ונחזור אליכם

סיפורו העצוב של יעקב וולק

אוקטובר 14, 2018

נכה בן 60 מירושלים הצית את עצמו ב-8 באוקטובר, בגן הפעמון בירושלים. יעקב וולק, קטוע-רגל בכסא גלגלים, נכנס לתחנת דלק ירושלמית, שפך על עצמו בנזין ואז ביצע את מעשה ההצתה הקטלני.

וולק אושפז במצב אנוש בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים. כעבור יומיים של אישפוז, הוא נפטר מפצעיו.

יעקב וולק היה חסר-בית, ולפני מותו קיבץ נדבות באיזור שוק מחנה יהודה. מותו פורסם בתקשורת אך לא עורר עניין רב. הרשויות התקשו לזהות אותו. בעזרת סיוע של קרובי משפחה רחוקים, הצליחו לקבוע את שמו.

דובר מחאת הנכים והנכים הקשישים, מסר בתגובה: "מצב הנכים היום במדינתנו גרוע ואף מסוכן. אדם נכה שהוצאותיו הם יותר גבוהות מאדם בריא לא יכול להיתקיים מקיצבת נכות (קיום) של 3,200₪ התרעתי בעבר כי המצב ילך ואף יהיה יותר גרוע והנה התוצאות הטרגיות אנחנו לצערנו רואים אותם בשטח".

ב-14 ביולי 2012 הצית את עצמו משה סילמן, פעיל חברתי, ונפטר מפצעיו לאחר שבוע. סילמן הוכר כנכה 100% ולא הצליח לחיות מ-2,300 ש"ח בחודש. עסקיו קרסו והוא לא זכה בדיור ציבורי. לפני שהצית עצמו, חילק סילמן מכתב התאבדות והאשים את הממשלה במצבו הקשה.

לאחר המקרה של סילמן, הצית את עצמו עקיבא מפעי (45), נכה צה"ל, ומת מפצעיו. לאחר שהציתו את עצמם שני אנשים נוספים, החליטה הממשלה על הקמת צוות "אורות אדומים" שינוהל ע"י המוסד לביטוח לאומי ומשרד הרווחה. במקרה חירום ניתן להתקשר למוקד 118.

שילוב מסוכן של מצוקת דיור כרונית והיעדר סיוע כספי מתאים של המוסד לביטוח לאומי עלול להוביל לנסיונות הצתה עצמית, כפי שלמדנו. המקרה העצוב של יעקב וולק מזכיר לנו עד כמה חיונית רשת הביטחון הסוציאלית הקיימת.

צרו קשר

אולי מגיע לך הרבה כסף!

מלא פרטיך ונחזור אליך בהקדם