חדשות ועדכונים
ייתכן ומגיע לכם הרבה כסף! חייגו עכשיו 5520* או השאירו פרטים ונחזור אליכם

נפל מפיגום וקיבל פיצוי 800,000 ש"ח

דצמבר 26, 2020

בתאונת עבודה שאירעה ב-2012 בבית מלון "אדיב" ברחוב מנדלי מוכר ספרים 5 בתל אביב, נפל פועל בנייה בן 31 מפיגום באתר בנייה. התאונה הקשה הובילה לזעזוע מוח, דימום גולגולתי, שורה ארוכה של פגיעות עצביות, תסמונת פוסט טראומה וכן דיכאון.

הנפגע העיד בפני בית המשפט כך: "יש לי הגבלות. לפני התאונה הייתי בן אדם נורמטיבי, מתאמן, ספורט, הייתי ספורטאי, היה לי כושר כוח, התאונה הגבילה אותי אני לא יכול להפעיל מאמץ פיזי, כשאני מפעיל מאמץ פיזי, יש לי לחץ חזק בעין ובראש. יש לי הגבלות בכתף שמאל, אם אני עושה תנועה גדולה אני מרגיש שהכתף יוצאת לי מהמקום. לא היה לי את זה קודם לתאונה".

הפועל תבע את המעסיק שלו, קבלן גבס, וכן את חברת הבנייה "דניה סיבוס". הנפגע טען כי הפיגום ממנו נפל היה בלתי יציב, מאולתר ורשלני. כמו כן טען כי לא קיבל הדרכה לעבודה בגובה, לא קיבל אמצעי מגן ולא פיקחו על עבודתו.

בסיום הדיונים נקבע כי התובע הצליח להוכיח:

  1. היעדר הדרכת בטיחות מתאימה
  2. היעדר הדרכה לעבודה בגובה
  3. היעדר אספקת אמצעי מיגון מתאימים
  4. הצבת פיגום שאינו בטיחותי באתר העבודה
  5. היעדר פיקוח נאות
  6. היעדר אכיפת כללי הבטיחות
  7. הפרת חובת הזהירות כלפי התובע (הנפגע)

שופטת בית משפט השלום בהרצליה, לימור רייך, קבעה בפסק דינה (ת"א 17079-02-14 פלוני והמוסד לביטוח לאומי נגד דניה סיבוס, פלוני והכשרה חברה לביטוח) כי האחריות לתאונה מתחלקת בין המעסיק (30%) ובין הקבלנית הראשית (70%).

פסק הדין אינו מטיל אשם תורם על התובע (הנפגע), "בשים לב לעובדה שהוא לא עבד קודם על פיגומים והיה חסר ניסיון והכשרה מתאימה לעבודה בגובה וממילא לא היה בקיא בהוראות הבטיחות הנוגעות לעבודה מסוג זה".

בית המשפט קבע נכות רפואית צמיתה משוקללת בשיעור של כ-28%, וממנה נקבעה נכות תפקודית של 29%. סך נזקי התובע עומדים על כ-1.3 מיליון שקלים; מתוכם הפסד שכר לעבר של כ-192 אלף ש"ח; הפסד שכר לעתיד של כ-906 אלף ש"ח; עזרת הזולת לעבר ולעתיד ע"ס 50 אלף ש"ח; הוצאות רפואיות לעבר ולעתיד ע"ס 10 אלף ש"ח; וכן – כאב וסבל ע"ס 150 אלף ש"ח.

סה"כ, בניכוי תגמולי ביטוח לאומי, נקבע סכום הפיצוי הסופי על 649 אלף ש"ח.

פסק הדין ניתן ב-17 בדצמבר 2020 [ת"א 17079-02-14].


קריאה נוספת

צרו קשר

אולי מגיע לך הרבה כסף!

מלא פרטיך ונחזור אליך בהקדם