חדשות ועדכונים
ייתכן ומגיע לכם הרבה כסף! חייגו עכשיו 5520* או השאירו פרטים ונחזור אליכם

נפגעי אסון ורסאי יקבלו פיצוי עד סוף 2016

אוקטובר 26, 2016

אחרי 15 שנה של דיונים ודחיות, הבטיחה המדינה לשלם לנפגעי אסון ורסאי את הפיצוי המגיע להם

מדינת ישראל אמורה להעביר סכום של כ-120 מליון ש"ח לכל מאות נפגעי אסון ורסאי, הממתינים בסבלנות ובייאוש לקבלת כספי הפיצויים מאז 2001.

באסון שהתרחש באולם אירועים בשכונת תלפיות בירושלים נהרגו 23 בני אדם ונפצעו למעלה מ-380. רק לאחרונה הודיעה המדינה לבית המשפט כי היא מסכימה לשלם את הפיצויים ל-428 התובעים בתיק, לפנים משורת הדין ובלי להסכים עם טיעוני התובעים.

המחלוקת בנושא הפיצויים הסתבכה עוד יותר, כאשר הגופים השונים –המדינה, עיריית ירושלים, מכון התקנים והטכניון – העבירו את האחריות מהאחד לשני. בינתיים, 15 מהנפגעים כבר נפטרו. רק עתה הוחלט כי המדינה תתקזז בהמשך עם שאר הנתבעים בתיק.

מתווה הפיצויים המתגבש מעניק 50,000 ש"ח למי שלא נפגע פיזית (בצירוף ריבית והצמדה). נכים מעל 20% יקבלו 6,000 ש"ח לכל אחוז נכות. יורשי ההרוגים יקבלו 75,000 ש"ח, בתוספת של 10,000 ש"ח על כל שנה שירדה מתוחלת החיים הצפויה. חלק מהתובעים יקבלו הוצאות קבורה ואבל ע"ס 10,000 ש"ח בלבד.

למרות הבטחות המדינה להעביר את הכסף, עדיין לא ידוע מתי בדיוק הוא יועבר לנפגעים. עורכי הדין המייצגים חלק מן הנפגעים ציינו בכלי התקשורת כי היה ניתן להגיע להסדר זה כבר בשנת 2002, וכך לחסוך שנים רבות של סבל עבור הנפגעים ובני משפחותיהם.

בעקבות האסון, הוקמה ועדת זיילר ("ועדת החקירה הממלכתית לעניין בטיחות מבנים ומקומות המשמשים ציבור").  בדו"ח הועדה נכתב בין השאר כי התמוטטות רצפת אולם האירועים "היכתה את הציבור בהלם, הן בשל עצם ההתמוטטות שהביאה לקריסת חלק משמעותי של הבנין, והן משום שהצפייה באירוע זה בטלוויזיה החרידה את הצופים כולם. המראה של קהל חוגגים רב הצונח מטה בעקבות רצפה שפערה את פיה, היה מחזה מזעזע".

באנדרטת אסון ורסאי נכתב: "לזכר מנחם אסלן, מוטי בוטיל, ענבל בן-שושן, איתי יעקב דיין, תפארת היימנרט, איילת הרניק, חנית טובול, חני כהן, ויקי כהן, שונית כהן, ששון כהן, רבקה לוי, יפה לוי, אורית מורנו, חנה ורפאל מנשה, גאולה משה, אליאור סרור, מרים סרור, משה סרור, ז'קלין שעיה, יוסף שריקי, נסים שריקי – זכרונם לברכה, שנספו באסון אולמי ורסאי ביום חמישי ג' בסיון תשס"א (אור ליום שישי) 24.5.2001".


אם חליתם או נפצעתם, "זכותי" יכולה לסייע לכם במיצוי הזכויות הרפואיות שלכם. פנו עוד היום ל"זכותי" בטלפון 5520* או מלאו שם וטלפון באתר.

צרו קשר

אולי מגיע לך הרבה כסף!

מלא פרטיך ונחזור אליך בהקדם