חדשות ועדכונים
ייתכן ומגיע לכם הרבה כסף! חייגו עכשיו 5520* או השאירו פרטים ונחזור אליכם

מתי כספי נגד הביטוח הלאומי: הזמר מאבד את שמיעתו וראייתו

פברואר 14, 2019

הזמר והיוצר המפורסם, מתי כספי, הודה לאחרונה כי הוא הולך ומאבד בהדרגה את שמיעתו, בה הוא תלוי לפרנסתו כמוסיקאי ומלחין פעיל. עכשיו הוא מוצא את עצמו במאבק מול הועדות הרפואיות של הביטוח הלאומי.

השבוע התראיין מתי כספי, חתן פרס אקו"ם, וסיפר בגילוי לב על כך שהוא מאבד את השמיעה, כמו גם את הראייה בעין אחת. הסיבה: מחלת חיסון עצמי (מחלה אוטואימונית) קשה, הגורמת לכך שמערכת החיסון של הגוף תוקפת את עצמה.

כספי, חולה פוליו בעבר, נלחם כעת מול המוסד לביטוח לאומי. בתחילה קיבל דרגת נכות 26% לצמיתות, ומיד קיבל מכתב שבו הביטוח הלאומי הודיע לו כי המוסד מערער על התוצאה. כספי מנסה גם להשיג פטור ממס הכנסה עקב נכותו. למרות שהוא תושב כפר סבא, הוא נשלח לועדה רפואית בחיפה וברמלה. לטענת כספי, המתין עד כה כ-7 חודשים בתורים לוועדות.

הזמר הידוע אף סיפר בראיון כי שקל התאבדות עקב מצבו הקשה. אחיו הבכור נפטר ממחלה אוטואימונית. בתגובה לטענותיו, פירסם הביטוח הלאומי הודעה בה נטען כי היחס לכספי היה הוגן ושוויוני, וכי נוצר צורך לכנס מספר ועדות רפואיות בתחומי מומחיות שונים, ולכן נשלח כספי לועדות במיקום מרוחק. לטענת הביטוח הלאומי, כספי יכול לערער על קביעת הועדה הרפואית.

בפועל, כספי אכן קיבל מכתב על ערר על החלטת ועדה רפואית, ב-6 בפברואר 2019. ההחלטה המקורית ניתנה ב-14 בינואר, בסניף כפר סבא (ויצמן). למרבה האבסורד, הביטוח הלאומי מערער על עצמו. כספי מתאר את ההתנהגות של הביטוח הלאומי כלפיו כ"התעמרות". הוא זקוק להכרה ב-90 אחוזי נכות כדי לקבל פטור ממס.

מתי כספי, יליד נובמבר 1949, נחשב לאחד מן היוצרים החשובים במוסיקה הישראלית. הוא מנגן מגיל 5, מלחין ומעבד מגיל 15, שירת בלהקת פיקוד דרום. עד היום כתב מאות שירים והפיק ויצר כ-20 אלבומים. בימים אלו הוא ממשיך להופיע כרגיל, אך הוא מבקש הכרה כנכה: "הם העבירו אותי על דעתי", אמר על הביטוח הלאומי, בראיון לחדשות 13 השבוע.

 

באותו נושא

צרו קשר

אולי מגיע לך הרבה כסף!

מלא פרטיך ונחזור אליך בהקדם