חדשות ועדכונים
ייתכן ומגיע לכם הרבה כסף! חייגו עכשיו 5520* או השאירו פרטים ונחזור אליכם

מערכון ארץ נהדרת על הביטוח הלאומי

פברואר 21, 2016

תוכנית הסאטירה המרכזית של ערוץ 2 הפיקה מערכון חדש על עלילות הבירוקרטיה של המוסד לביטוח לאומי, והפעם: הדרך לקצבת הנכות רצופה מדרגות.

השחקן אלי פיניש בתפקיד נפגע עבודה, מגיע לסניף הביטוח הלאומי על קביים. במקצועו הוא מתקין פרגולות ופרקטים. מיד כשהוא מגיע לעמדת הקבלה, פקידה עובדת הביטוח הלאומי (השחקנית שני כהן) מבקשת ממנו פתק מספר בתור. כשהוא מוסר לה אותו, היא קובעת "מסוגל לקחת פתק".

הנפגע נפל מסולם לפני שלושה ימים, אושפז בבית חולים ועכשיו הוא לא יכול לעבוד. הפקידה מבקשת ממנו מכתב מהרופא. כשהוא מספק לה אותו, היא מבקשת גם "מכתב מהסולם". כשהוא צוחק מרוב מבוכה, היא כותבת למחשב שלה: "אין מכתב מהסולם".

רבים מהפונים לביטוח הלאומי כבר מכירים את התחושה הנפוצה, כאילו המוסד מתייחס אליהם כרמאים לכל דבר ועניין. הדבר מתבטא גם כאן, במערכון של ארץ נהדרת: "שם הרמאי?", שואלת הפקידה העייפה. הוא עונה: "אלעד". ואז שואלת הפקידה: "שם אבי הרמאי?".

כשאלעד, נפגע העבודה, שואל את הפקידה מדוע היא מכנה אותו 'רמאי' כל הזמן, היא מסבירה לו שהוא נעמד בתור של הרמאים, ומצביעה על שלט: "רמאים". לאחר מכן היא עורכת לו מבחן מחלות, רובן מגוחכות ("דלקת במקור") או לא קיימות (אבעבועות שחורות, למשל). הנפגע ממשיך לטעון בתוקף שהוא סובל מכאבים, ומתחנן שהביטוח הלאומי לא יילך נגדו.

הפקידה שולחת את אלעד עם טופס קצבת נכות למשרד, שבמקרה נמצא בקצה גרם מדרגות – ואין מעלית. "תעלה במדרגות, זה שטויות", מסבירה לו הפקידה. אלעד זוחל במדרגות על ארבע, תוך שהוא סובל מכאבים אדירים. בפיו הוא מחזיק את הטופס הנכסף שיעניק לו את הקצבה. הטיפוס במדרגות מתואר כמעשה של גבורה.

ואז, כשהוא מגיע בקושי רב אל סוף גרם המדרגות המוביל לקומה השנייה, הוא פוגש שם את אותה פקידה בדיוק. "אני מצטערת, אתה הצלחת לעלות במדרגות והוכחת שאינך זקוק לקצבה כלל". ואחרי שהוא זועק  "לא!", קוראת פקידת הביטוח הלאומי: "הרמאי הבא בבקשה". זה סופו של נפגע עבודה בישראל 2016.

במציאות, קביעת דרגת הנכות של נפגעי עבודה אינה עבודה של פקידים, אלא מתבצעת על ידי ועדה רפואית. בכל ועדה כזו יושב רופא אחד או שניים. הביטוח הלאומי עורך גם 'ביקורי בית' כדי לקבוע את דרגת הנכות, בעיקר במקרים של קשישים או נכים עם בעיות ניידות. ספר הליקויים של המוסד לביטוח לאומי, שאכן סובל מבעיות של חוסר עדכון, גם הוא מככב במערכון זה (הפקידה: "החוק לא מהיום").

מערכון הביטוח הלאומי של ארץ נהדרת משתמש באותה דמות של פקידה שחוקה ועייפה, שהופיע קודם לכן במערכון דואר ישראל. גם שם, המוסד הבירוקרטי מצליח להתיש גם את הלקוח הישראלי הסבלני ביותר.

כדאי לקרוא גם:

אם המוסד לביטוח לאומי איכזב גם אתכם, פנו ל"זכותי" ונסייע לכם לטפל בזכויות הרפואיות שלכם. אל תתנו לבירוקרטיה לנצח אתכם. 

צרו קשר

אולי מגיע לך הרבה כסף!

מלא פרטיך ונחזור אליך בהקדם