חדשות ועדכונים
ייתכן ומגיע לכם הרבה כסף! חייגו עכשיו 5520* או השאירו פרטים ונחזור אליכם

מוקד הביטוח הלאומי כורע תחת עומס החולים והמבודדים

ינואר 6, 2021

מאות עובדי המוקד הטלפוני של המוסד לביטוח הלאומי נמצאים בבידוד ביתי או חלו בקורונה. התוצאה: עומס רב במוקד ועיכובים במתן מענה: "הנהלת הביטוח הלאומי פועלת ככל האפשר על מנת למצוא פתרונות למצב".


דווקא בעיצומו של משבר הקורונה, הסגר השלישי וגל אבטלה נוסף – גרמה העלייה בתחלואה לפגיעה ברמת השירות של המוסד לביטוח לאומי. לפי דיווח ב"ישראל היום", למעלה מ-240 מעובדי המוקד חלו בקורונה או נשלחו לבידוד ביתי. עקב המחסור החמור בכוח אדם, ולמרות ניסיונות לתגבור – המוקד כמעט "קורס" תחת העומס.

כדי להתמודד עם עומס הפניות האדיר, מציע הביטוח הלאומי שירות מהיר דרך יישומון ייעודי, וכן מציע שירות דרך אתר השירות האישי, כולל פגישה טלפונית עם נציג שירות בסניף. כמובן שפגישות פרונטליות (פיזיות) אינן אפשריות, עקב הסגר והנחיות משרד הבריאות.

בתוך כך, מעריך הביטוח הלאומי כי הסגר השלישי יוסיף כ-100,000 מובטלים חדשים. המעסיקים ייאלצו לשלוח עשרות אלפי עובדים לחל"ת (חופשה ללא תשלום) במהלך חודש ינואר, ואולי אף בפברואר.

כמו כן, מגלה דו"ח רשמי של הביטוח הלאומי כי העובדים שנפגעו ביותר ממשבר הקורונה היו דווקא מקבלי המשכורות הנמוכות, וכן צעירים המתגוררים בחלקם באזור המרכז, והמועסקים בתחום הפנאי והתיירות. מדובר על "עובדים חלשים שלמעסיק יש איתם גמישות רבה יותר", בלשון הדו"ח. לעומת זאת, דווקא מקבלי המשכורות הנמוכות ושכר המינימום הם בעלי הסיכוי הגבוה ביותר לשוב לשוק העבודה אחרי הסגר הראשון.

כדי לסייע למובטלים הרבים, הודיע הביטוח הלאומי על הקדמת תשלום דמי האבטלה עבור חודש דצמבר ל-12 בינואר 2021, לכל מי שתביעתו לדמי אבטלה אושרה.

כאמור, עד סוף הסגר השלישי מעריכים בביטוח הלאומי כי נגיע ל-700 אלף מקבלי דמי אבטלה. העובדה שמספר מקבלי דמי האבטלה פחת מאז הסגר הראשון של אפריל 2020, מלמדת על כך שחלק מן המובטלים עדיין לא חזרו לשוק העבודה – וחלק ניכר מהם אינם זכאים לדמי אבטלה.


אנו ב"זכותי" ממשיכים לעמוד לשירותכם במוקד הטלפוני שלנו. התקשרו ל-5520* לקבלת סיוע מקצועי.

צרו קשר

אולי מגיע לך הרבה כסף!

מלא פרטיך ונחזור אליך בהקדם