חדשות ועדכונים
ייתכן ומגיע לכם הרבה כסף! חייגו עכשיו 5520* או השאירו פרטים ונחזור אליכם

מדריך הטבות חדש למקבלי קצבאות

מרץ 26, 2014

מקבלי הקצבאות של המוסד לביטוח הלאומי זכאים גם להטבות והנחות מארגונים החיצוניים למוסד כמו הרשויות המקומיות, חברת החשמל, בזק ועוד. חוברת חדשה של הביטוח הלאומי מרכזת את המידע על זכויות אלו לנוחיות המבוטחים.

מאת  מנכ"ל זכותי, וצוות זכותי

מקבלי הקצבאות של המוסד לביטוח הלאומי זכאים גם להטבות והנחות מארגונים החיצוניים למוסד כמו הרשויות המקומיות, חברת החשמל, בזק ועוד. חוברת חדשה של הביטוח הלאומי מרכזת את המידע על זכויות אלו לנוחיות המבוטחים.

בניגוד לתדמיתו כמקשה על מקבלי הקצבאות, המוסד לביטוח הלאומי עושה צעד להקל עליהם.כך למשלהוציא המוסד לאחרונה חוברת בשם " הטבות למקבלי קצבאות הביטוח הלאומי במוסדות וארגונים אחרים". החוברת מפרטת את ההנחות וההטבות שזכאים להם מקבלי קצבאות במוסדות שאינם הביטוח הלאומי.

החוברת מתוצמתת, נוחה למשתמש ומחולקת לפי סוג הקצבה והארגונים השונים בהם זכאים המבוטחים לזכויות נוספות. 

תוכן העניינים:

  1. הטבות למקבלי קצבת הבטחת הכנסה
  2. הטבות למקבלי קצבת זקנה
  3. הטבות למקבלי קצבת נכות
  4. הטבות למקבלי קצבת נפגעי עבודה
  5. הטבות למקבלי קצבה לשירותים מיוחדים לנכים
  6. הטבות למקבלי גמלה לילד נכה
  7. הטבות למקבלי קצבת ניידות
  8. הטבות למקבלי דמי מזונות
  9. הטבות למקבלי קצבת שאירים
  10. הטבות למקבלי תגמולים לנפגעי פעולות איבה
  11. הטבות למקבלי תגמולים לאסירי ציון
  12. הטבות למקבלי קצבה לחסידי אומות העולם

מקבלי קצבת הבטחת הכנסה למשל יוכלו למצוא פירוט על זכאותם להנחה במיסי ארנונה. החוברת אף מסבירה כיצד ניתן לקבל את ההנחה: "הביטוח הלאומי מעביר לרשויות המקומיות רשימות של מי שעשויים להיות זכאים להנחה. ההנחה אמורה להניתן באופן אוטומטי". בחברת בזק, יקבלו מקבלי הקצבה הנחה של 50% בתשלום חשבון הטלפון בעבור דמי שימוש קבועים ובחברת החשמל יקבלו הנחה של 50% בתשלום חשבון החשמל על 400 קוט"ש ראשונים.

מקבלי קצבת נכות כללית זכאים לתו חניה ופטור מאגרת רישוי רכב. החוברת מפרטת כי הזכאים הם מקבלי הקצבה שנקבעה להם נכות רפואית בשיעור של 60% ומעלה בלבד. כמו כן, מסבירה כי לשם בדיקת הזכאות לקבלת התו יש לפנות בצירוף אישורים ומסמכים רפואיים מעודכנים למשרד התחבורה ומציינת את הכתובת לעשות כן.

הוריו של ילד נכה יוכלו לגלות באמצעות החוברת כי הם זכאים להנחות בחברת "בזק", חברת החשמל, רשות המים ועוד. בנוסף, גם הם זכאים לתו נכה ופטור מאגרת רישוי לרכב ומקודות זיכוי במס הכנסה. החוברת מציינת כי קיימת זכאות גם למימון סייעת לגן ולבתי הספר, לילד נכה מגיל שלוש ומעלה, אך על מנת לקבל את הקצבה יש לפנות לבירור באגף החינוך ברשות המקומית.

רשויות נוספות בהן מקבלי הקצבאות זכאים להטבות הן: רשות המים, קופת חולים, מנהל מקרקעי ישראל, משרד האוצר, משרד הבינוי והשיכון, רכבת ישראל, רשות המסים, משרד המשפטים ועוד.

בתחילת חוברת ההטבות, מציין המוסד לביטוח הלאומי כי "חשוב שתדעו שהגופים הנותנים את ההטבות הם בלבד אחראים על מתן ההטבות, ולכן, אם אתם סבורים שאינכם מקבלים את ההטבה שאתם זכאים לה על פי המידע המובא כאן, או שיש לכם שאלות ובירורים – עליכם לפנות אל הגוף הנותן את ההטבה".

"הביטוח הלאומי משקיע מאמצים מרובים בשיפור השירות ובסיוע לציבור למצות את זכויותיו לקצבאות השונות", אמר מנכ"ל הביטוח הלאומי, שלמה מור יוסף. לדבריו החוברת מאפשרת לציבור מקבלי הקצבאות למצות את כל המידע תחת קורת גג אחת.

למידע נוסף בנושא הטבות למקבלי קצבאות ביטוח לאומי במוסדות וארגונים אחרים,  צרו קשר באתר או התקשרו למומחי זכותי 5520*. אולי מגיע לכם כסף?

מכתבי תודה

"הרבה ברכות, הרבה תודות, על הליווי הצמוד והמקצועיות, העצות ההדרכה והמסירות… …מוטי דוידי

לכל המכתבים

צרו קשר

אולי מגיע לך הרבה כסף!

מלא פרטיך ונחזור אליך בהקדם