חדשות ועדכונים
ייתכן ומגיע לכם הרבה כסף! חייגו עכשיו 5520* או השאירו פרטים ונחזור אליכם

מבקר המדינה: תמונת מצב עגומה בשילוב נכים בעבודה

יוני 15, 2014

במאי השנה פורסם דו"ח מבקר המדינה אשר בחן את השתלבותם של מקבלי קצבת נכות בתעסוקה, בסקטור הפרטי והציבורי. הדו"ח מצא כי 82% ממקבלי קצבאות נכות כללית אינם מועסקים.

לפי דו"ח המבקר, משרדי הממשלה אינם עושים מספיק על מנת ליישם את המלצות חוק לרון ולשלב נכים במשרדים השונים. הדו"ח טוען שהמצב הנוכחי "עגום" ועל המשרדים השונים לקחת צעדים על מנת לשנותו. 

מתוך דו"ח מבקר המדינה:

"ממצאי הביקורת מעלים תמונת מצב עגומה בכל הנוגע לשילובם של אנשים עם מוגבלות בתעסוקה. מספר האנשים עם מוגבלות שאינם מועסקים – בהתחשב בעובדה שחלק מהם אינם יכולים לעבוד – עדיין גבוה: כ-82% ממקבלי קצבת נכות כללית אינם מועסקים. 76% מקרב האנשים עם מוגבלות הכשירים רפואית לשיקום תעסוקתי כלשהו לא קיבלו שירותי שיקום תעסוקתי, אף שרבים מהם היו יכולים להיעזר בשירותים אלה כדי להשתלב בתעסוקה".

"אולם השינויים שחלים בתחום זה הם מצומצמים ומתבצעים באטיות; מאז אימצה הממשלה את המלצות ועדת לרון חל שיפור קל בלבד בשיעור העסקתם, כך שב-2013 טרם מומש השינוי המיוחל במצבם של אנשים עם מוגבלות; עדיין קיימים פערים ניכרים בין אוכלוסייה זו ובין אוכלוסייה הכללית, והדבר בא לידי ביטוי גם בשוק העבודה".

"אדם עם מוגבלות המנסה להשתלב בתעסוקה ניצב מול סבך ביורוקרטי – משרדי ממשלה ומוסדות רבים, ובעיקר משרד הרווחה, משרד הכלכלה והבט"ל, אחראים למתן שירותי שילוב תעסוקתי.[…] גופים אלו לא הצליחו לפתח שפת עבודה משותפת ונוהלי עבודה מוסכמים. מן הממצאים עולה כי במשך השנים היו ניסיונות מגוונים לקדם מנגנון של שיתוף פעולה מעין זה, אך במועד סיום הביקורת עדיין לא צלחו ניסיונות אלו וטרם נוצר מתווה עבודה ברור ומאושר".

לכתבה המלאה על  כישלון חוק לרון

צרו קשר

אולי מגיע לך הרבה כסף!

מלא פרטיך ונחזור אליך בהקדם