חדשות ועדכונים
ייתכן ומגיע לכם הרבה כסף! חייגו עכשיו 5520* או השאירו פרטים ונחזור אליכם

מבקר המדינה: ליקויים חמורים במשרד העבודה והרווחה של השר חיים כץ

מאי 7, 2019

דו"ח מבקר המדינה שפורסם החודש (מאי 2019) מפרט שורה ארוכה של ליקויים בעבודתו של שר העבודה והרווחה, חיים כץ. עיקר הדו"ח נוגע למינוי בכירים במשרד.


יוסף שפירא (מקור - אתר מבקר המדינה)המבקר, יוסף שפירא, קובע כי כץ מינה בכירים בניגוד לכללי מינהל תקין והנחיות מפורשות של נציב שירות המדינה והיועץ המשפטי לממשלה. הדו"ח קובע עוד כי מנכ"ל המשרד, אביגדור קפלן, פעל בניגוד לדיני המכרזים ולכללי מינהל תקין.

פרשה חמורה במיוחד בדו"ח המבקר שמורה למינויים של השר חיים כץ במוסד לביטוח לאומי. כץ מינה כמומחים ויושבי-ראש של ועדות במועצת הביטוח הלאומי את רופאו האישי של אביו, מקורבים מן הסיעה "עוז" בהסתדרות, ואף מקורביו מעבודתו הקודמת בתעשייה האווירית (תע"א).

כמו כן, מינתה ועדת המינויים של מועצת הביטוח הלאומי 12 מקורבים נוספים של השר כץ. מקורבים אלו קשורים למפלגת הליכוד, התעשייה האווירית וההסתדרות.

שפירא מתח ביקורת מיוחדת על השר כץ, על כך שמינה את רמי גראור, סמנכ"ל משאבי האנוש במוסד לביטוח לאומי, לתפקיד משנה למנכ"ל הביטוח הלאומי – ללא מכרז. כמו כן פעל השר ביחד עם גראור כדי לקבוע את הרכב ועדת המינויים שדנה במינוי שלו לתפקיד המשנה למנכ"ל.

תגובת משרד העבודה לדו"ח הביקורת אינה מכחישה את העובדות אך טוענת בין השאר כי "במידה ונעשה פגם כלשהו באחד מתהליכי המינוי הרי שנעשה בתום לב ובהיסח הדעת ואנו נסיק את המסקנות הנדרשות מכך…בעניין הביטוח הלאומי: כל המומחים עליהם הצביע צוות הבדיקה נמצאו ראויים לתפקיד, אולם כל חטאם היה ששמם נקשר בשמו של השר. כלל המינויים ראויים ונעשו משיקולים מקצועיים בלבד".

בלי קשר לדו"ח המבקר, היועץ המשפטי לממשלה שוקל להעמיד לדין את השר חיים כץ, בכפוף לשימוע, בעבירות שוחד, קבלת דבר במירמה בנסיבות מחמירות, והפרת אמונים.

צרו קשר

אולי מגיע לך הרבה כסף!

מלא פרטיך ונחזור אליך בהקדם