חדשות ועדכונים
ייתכן ומגיע לכם הרבה כסף! חייגו עכשיו 5520* או השאירו פרטים ונחזור אליכם

כרטיס פטור מתור לאזרחים בני 80+ בהנפקת הביטוח הלאומי

פברואר 23, 2020

המוסד לביטוח לאומי ינפיק כרטיס מיוחד "פטור מתור" עבור אזרחים ותיקים, מגיל שמונים ומעלה. מדובר באוכלוסיה של כ-277 אלף זכאים, שזכאים לקבל שירות בלי לחכות בתור – אך למרות חוק מיוחד שנחקק בעניין לפני כ-3 שנים (סעיפים 13 ו-15 לחוק האזרחים הוותיקים), הפטור לא תמיד ניתן להם, בפועל.


הכרטיס מונפק על ידי הביטוח הלאומי אך מיועד לקבל שירות בכל המשרדים הממשלתיים, כולל עיריות, מועצות מקומיות, סניפי הביטוח הלאומי, משרדי רכבת ישראל והתחנות, סניפי דואר ישראל, חברות ממשלתיות כמו חברת החשמל, כל הבנקים, הגנים והאתרים הלאומיים, סופרמרקטים וחנויות בעלי שטח של 250 מ"ר ומעלה.

הכרטיס החדש, "פטור מתור" המיועד לכל מי שמוגדר "אזרח ותיק" (גילאי 80+), נועד למנוע ויכוחים וריבים בתורים. כאשר האזרח הוותיק שולף את הכרטיס מכיסו ומציג אותו לנוכחים, שאר האנשים העומדים בתור לא יוכלו להתווכח עימו או להטיל ספק בזכותו לקבל פטור מעמידה בתור.

שימו לב: הכרטיס מיועד ל"שירות ציבורי" אך אינו מעניק פטור מתור לשירות רפואי (קופת חולים או בית חולים, כולל טיפול פסיכולוגי, סיעודי ואפילו שירותי אחיות). כמו כן, הכרטיס אינו תקף כאשר התור הוא של כלי רכב (הממתינים בשורה), ואינו תקף כאשר מדובר בתור שנקבע מראש לשעה מוגדרת.

היוזמה להנפקת הכרטיס מגיעה מן המשרד לשוויון חברתי, בשיתוף עם משרד העבודה והרווחה והביטוח הלאומי.

כך נראה הכרטיס, שעתיד להישלח לביתם של האזרחים הוותיקים: "80+ פטור מתור".

כרטיסי פטור מתור לאזרחים בני 80 שזכאים לקבל שירות ללא המתנה בתור / צילום: דוברות ביטוח לאומי

כרטיסי 'פטור מתור' לאזרחים בני 80 שזכאים לקבל שירות ללא המתנה בתור / צילום: דוברות ביטוח לאומי

 

צרו קשר

אולי מגיע לך הרבה כסף!

מלא פרטיך ונחזור אליך בהקדם