חדשות ועדכונים
ייתכן ומגיע לכם הרבה כסף! חייגו עכשיו 5520* או השאירו פרטים ונחזור אליכם

ילדים מחוננים שווים יותר – פיצויים בעקבות תאונת דרכים

דצמבר 17, 2012
ילדים מחוננים שווים יותר – פיצויים בעקבות תאונות דרכים
בשלושה מקרים שונים, קיבלו ילדים מחוננים שנפגעו בתאונות דרכים פיצויים שונים, בהתאם לגילם ולנכונות בית המשפט לפסוק מעבר לשכר הממוצע במשק

מאת 

צעירה מחוננת נפגעה קשה בתאונת דרכים בצפון – בית המשפט המחוזי בחיפה פסק לה לאחרונה פיצוי של 11.7 מליון שקלים. ילד מחונן בן 8 הפך משותק בכל גופו בגלל תאונת דרכים, שגם היא התרחשה בצפון, וקיבל פיצוי של 16 מליון שקלים. ילדה כמעט-מחוננת בת 12 נפצעה בתאונה אך לא קיבלה פיצוי החורג מן השכר הממוצע במשק.

מה מבדיל בין המקרים השונים הללו? הילד המחונן בן ה-8 זכה לפיצוי גדול מכיוון שבית המשפט התרשם שלולא התאונה, כושר ההשתכרות שלו היה מעל לממוצע. תוחלת החיים שנקבעה לו על ידי בית המשפט היא 45 שנים בלבד. עד גיל זה, יקבל פיצוי כספי של 11.7 מליון שקלים. אם יעבור גיל זה, יזכה לפיצוי חודשי של 49 אלף שקלים, עד גיל 67.

במקרה של הילדה בת ה-12, בית המשפט העליון פסק כי "סיפור חייה התעסוקתי" של הילדה טרם נכתב, למרות היותה מחוננת. בית המשפט המחוזי פסק לה פיצוי של 1.5 מליון שקלים, המתבסס על משכורת חודשית של 12,500 ש"ח, סכום אותו היתה משתכרת לולא התאונה. בית המשפט העליון, כאמור, לא השתכנע – אולי מכיוון שהילדה לא היתה מחוננת "רשמית", אלא "מצטיינת על גבול המחוננת".

במקרה של הצעירה בת ה-17 שנפגעה בתאונה, הוכח ללא ספק כי היתה מחוננת (למדה בתיכון למחוננים), וכי התכוונה לעסוק בתחום הרפואי או הנדסת כימיה. בעקבות התאונה, הפכה לנכה ב-100 אחוזים. בית המשפט פסק לה אובדן השתכרות בסך שילוש השכר הממוצע במשק, ופיצויים נוספים על השגחה, טיפולים, ציוד שיקומי, התאמת דיור ועוד. הפיצוי במקרה זה ישולם על ידי חברת הביטוח "כלל".

משלושת המקרים הללו עולה, כי ילדים שהוכרו כמחוננים אכן שווים יותר בעיני המערכות הקובעות את סכום הפיצוי בעקבות תאונת דרכים קשה. כדי לזכות בפיצוי גבוה, חשוב גם גילו של הנפגע בעת התאונה, כיוון שנער בן 17 קרוב יותר להתחלת לימודיו מאשר ילד בן 8, למשל. בית המשפט התרשם גם מעדויות של חברים לספסל הלימודים, שהעידו על כך שהנפגע התכוון ללמוד מקצוע המייצר הכנסה גבוהה, כדוגמת רפואה או הנדסה.

יש לך שאלה בנושא תאונת דרכים, פיצויים או זכויות רפואיות? זכותי לשירותך.

צרו קשר

אולי מגיע לך הרבה כסף!

מלא פרטיך ונחזור אליך בהקדם