חדשות ועדכונים
ייתכן ומגיע לכם הרבה כסף! חייגו עכשיו 5520* או השאירו פרטים ונחזור אליכם

חולי פיברומיאלגיה יקבלו קצבת נכות? לאוצר אין תקציב

נובמבר 13, 2019

המוסד לביטוח לאומי הכריז לאחרונה כי חולי פיברומיאלגיה יזכו לקבל קצבת נכות. מחלה זו לא הופיעה ברשימת הליקויים המזכים בפיצוי עד היום. מעתה, הודיעו בביטוח הלאומי, החולים יוכלו לקבל זכאות של עד 50% נכות, וזאת ללא כל תלות בליקויים נוספים.

מנכ"ל הביטוח הלאומי, מאיר שפיגלר, חתום על ההודעה לעיתונות של המוסד, לפיה החולים נדרשים לפנות אל ראומטולוג מומחה כדי לקבל חוות דעת, שתאפשר לוועדות הרפואיות של הביטוח הלאומי לקבוע שיעורי נכות מדוייקים. מדובר על סכומים הנעים בין 1,900 ועד 6,400 שקלים בחודש.

הוספת התסמונת אל ספר הליקויים הרשמים של הביטוח הלאומי היא בשורה גדולה לחולים בישראל. אלא שביום שלמחרת הכרזת הביטוח הלאומי, הגיב משרד האוצר וטען כי אין מקור תקציבי למענק ההקצבה. מקורות באוצר טענו כי השינוי שהכריז עליו הביטוח הלאומי יעלה מאות מליוני שקלים בשנה. ללא אישור של משרד הבריאות ושר הרווחה, ספק רב אם יהיה ניתן לבצע את המהלך.

בתגובה לדברי משרד האוצר, הגיב הביטוח הלאומי בין השאר: "ספר הליקויים של הביטוח הלאומי נכתב לפני כחמישה עשורים ומחובתנו לעדכן ולהתאימו למציאות החדשה. גם כיום, הלוקים במחלת הפיברומיאלגיה זכאים לקצבה ולאחוזי נכות על סמך תסמיני המחלה".

 

מידע נוסף

צרו קשר

אולי מגיע לך הרבה כסף!

מלא פרטיך ונחזור אליך בהקדם