חדשות ועדכונים
ייתכן ומגיע לכם הרבה כסף! חייגו עכשיו 5520* או השאירו פרטים ונחזור אליכם

ועדת שמחון: נכים עניים יקבלו תוספת של 500 ש"ח

יוני 18, 2017

הוועדה לבחינת העלאת קצבאות הנכים בראשות פרופ' אבי שמחון תמליץ לממשלה להעלות את קצבת הנכים ב-500 ש"ח בלבד החל מינואר 2018, אך רק ל-100 אלף נכים שנמצאים מתחת לקו העוני

המלצות ועדת זליכה לבחינת העלאת קצבאות הנכים, נפסלו עקב פגמים משפטיים שנפלו במהלך הקמת הועדה. הוועדה בראשות פרופ' ירון זליכההוקמה בינואר 2017 על ידי שר האוצר משה כחלון והמליצה להעלות את קצבאות הנכות ל-3,600 ש"ח.

לאחר פסילת מסקנות ועדת זליכה, הוחלט ב-10/5/17 להקים צוות חדש בראשות יו"ר המועצה הלאומית לכלכלה, פרופ' אבי שמחון. ועדת שמחון אינה נדיבה כמו ועדת זליכה, ותמליץ ככל הנראה על תוספת צנועה בהרבה: רק 500 ש"ח תוספת עבור הנכים העניים ביותר, וזאת כדי להעלות אותם מעל קו העוני. תוספת זו אמורה לצאת לפועל במהלך ינואר 2018.

כזכור, דרישתם המקורית של ארגוני הנכים היתה להצמיד את קצבת הנכות הבסיסית אל שכר המינימום במשק. דרישה זו לא נענתה, בין השאר בגלל עלותה התקציבית הגבוהה.

ועדת שמחון גם תמליץ לבטל בהדרגה את קיזוז הקצבה מן הנכים היוצאים לעבוד. המלצות הוועדה יפעלו באופן הדרגתי, כך שבסופו של התהליך – נכה שיוצא לעבוד ומרוויח עד 4,000 ש"ח לא יסבול מקיזוז קצבתו. נכה שמרוויח עד 5,000 ש"ח יספוג קיזוז של עד 200 ש"ח.

המלצות הועדה צפויות לכלות גם העלאת תמיכה בשכר הדירה, והגדלת ההנחה בחשבונות הארנונה, החשמל והמים של הנכים. משרד האוצר כבר הודיע כי יקצה כ-4 מיליארד שקלים עבור שיפור מצב הנכים. בוועדת שמחון משתתפים נציגים ממשרד האוצר, משרד הרווחה, משרד הבריאות והמוסד לביטוח לאומי.

ארגוני הנכים הביעו חוסר שביעות-רצון מפרסום מסקנות הביניים של ועדת שמחון. לטענתם, ההעלאה אינה מספיקה כדי להעניק קיום כבוד לציבור הנכים. כמה מאות נכים כבר יצאו בימים האחרונים להפגנות ברחבי הארץ נגד מדיניות הממשלה. כמה עשרות נכים חסמו את כביש 1 ליד נתב"ג ב-21 ביוני. נעמי מורביה, יו"ר מטה הפעולה של מאבק הנכים, איימה: "קשרנו את עצמנו בשלשלאות, שפכנו על עצמנו סולר ונצית את עצמנו".

קריאה נוספת

צרו קשר

אולי מגיע לך הרבה כסף!

מלא פרטיך ונחזור אליך בהקדם