חדשות ועדכונים
ייתכן ומגיע לכם הרבה כסף! חייגו עכשיו 5520* או השאירו פרטים ונחזור אליכם

התקנות החדשות לקביעת אחוזי נכות – בתוקף החל ב-1 ביולי 2016

מאי 29, 2016

המוסד לביטוח לאומי טוען כי התקנות החדשות "אינן מחמירות אלא מחדדות את הקריטריונים לקביעת הנכות". כמו כן טוען המוסד כי חולים קשים יקבלו אחוזי נכות גבוהים יותר מבעבר.

חדשות טובות מן המוסד לביטוח לאומי? לפחות זה הרושם הנוצר מן ההתייחסות של המוסד לשינויים בספר הליקויים, שיחולו מ-1/7/16.

בתחום מחלות הדם, התיקון יכיל פירוט המחלות שבעבר נכללו בסעיף מספר 2. בתקנות החדשות 19 תתי-סעיפים לתיאור כל מחלות הדם השונות, עם התייחסות פרטנית לכל מחלה. המוסד מתחייב כי "נראה שככלל השינוי מיטיב עם החולים".

בתחום המחלות הנוירולוגיות, מבטיח המוסד לביטוח לאומי כי התקנות החדשות מיטיבות עם חולי אפילפסיה (מחלת הנפילה), וקובעים דרגות נכות גבוהות יותר מבעבר. שיתוק בגפיים – פירוט של הפרעה קלה, בינונית וקשה.פרקינסון – לא יהיה הבדל בין פגיעה בצד ימין לצד שמאל, חלק גוף עליון ותחתון; פירוט דרגה קלה, בינונית וקשה, כולל העלאת הדרגה הקשה לטווח 80-60 אחוזי נכות.

בשנים האחרונות נערכה עבודה מורכבת ורחבת היקף לשינוי ועדכון התקנות לקביעת דרגת הנכות בביטוח הלאומי, המכונות "ספר הליקויים". מדובר בקובץ של תקנות המפרט את אחוזי הנכות הרפואיים המוענקים למי שוועדה רפואית קבעה שיש לו נכות רפואית בשל מחלה או פגיעה.

בספר הליקויים מתוארים הליקויים הרפואיים ולצידם אחוזי הנכות המתאימים. רוב הסעיפים הקיימים נקבעו לראשונה בשנת 1956, ומאז עברו מספר שינויים. העבודה הרפואית ברוב התחומים הסתיימה מזמן, וב-1 ביולי נוכל לבחון את השפעות התקנות בשטח.

בעבר פירסם המוסד לביטוח לאומי דוגמאות לשינויים העיקריים שיחולו במספר תחומים רפואיים: אורטופדיה, כירורגית וכלי דם, נוירולוגיה, קרדיולוגיה, סעיפי פה-לסת, אנדוקרינולוגיה, המטולוגיה, מחלות א-א-ג, ריאות ונפרולוגיה.

קריאה מומלצת:

אם הנכם זקוקים לסיוע בתחום הזכויות הרפואיות שלכם מול המוסד לביטוח לאומי, בגלל מחלה, פציעה או נכות, התקשרו ל"זכותי" או צרו קשר באתר.

צרו קשר

אולי מגיע לך הרבה כסף!

מלא פרטיך ונחזור אליך בהקדם