חדשות ועדכונים
ייתכן ומגיע לכם הרבה כסף! חייגו עכשיו 5520* או השאירו פרטים ונחזור אליכם

ההסתדרות מאיימת בשביתה עקב תאונות עבודה בענף הבנייה

נובמבר 1, 2018

יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, מאיים כי יפתח בשביתה כללית במשק החל מיום רביעי הקרוב, עקב עשרות ההרוגים ומאות הפצועים בענף הבניין.

אם אכן תתקיים השביתה, היא תשפיע על מגזרים רחבים במשק, כולל משרדי ממשלה, רשויות, בנקים ועוד. ההסתדרות פותחת במאבק בעקבות מותם של כ-40 עובדי בניין ופציעתם של כ-200 עובדי בניין מתחילת שנת 2018.

ענף הבניין הפך בשנים האחרונות למסוכן ביותר במדינה: פועלים, מנופאים, טפסנים, טייחים ועוד נופלים כמעט בכל שבוע, חלקם מתים מפציעותיהם. במשרד העבודה והרווחה מודים כי קיימת בעיה מהותית בנושא הפיקוח על אתרי הבנייה. המחסור במפקחי בנייה מותיר את חברות הבנייה בתוך ואקום (ריק) אכיפתי. התוצאה: יותר הרוגים בענף הבניין מאשר בפעילות בטחונית.

לפני 3 שבועות ביקש יו"ר ההסתדרות אישור לסכסוך עבודה כללי במשק, במטרה לבלום את הקטל בענף הבנייה.

דרישות ההסתדרות מן הממשלה והמעסיקים, נכון לעכשיו: הפיכת תקן הפיגומים האירופי למחייב, אכיפת לבישת רתמה חובה, הסדרת תחום המנופים והמנופאים, ובנוסף – הוספת נספח בטיחות מחייב למכרזי בינוי ותשתית מטעם המדינה.

רבים מן העובדים בבנייה משתייכים לעשירונים הנמוכים ביותר בחברה הישראלית. חלקם עובדים בצורה בלתי מפוקחת, ללא הדרכה או הכשרה מקצועית מסודרת. הם אינם לובשים ציוד מגן, אינם זוכים להגנה ונאלצים לתפקד בסביבת עבודה מסוכנת ביותר, בין השאר על פיגומים רעועים וללא רשתות ביטחון.

קריאה נוספת:

צרו קשר

אולי מגיע לך הרבה כסף!

מלא פרטיך ונחזור אליך בהקדם