חדשות ועדכונים
ייתכן ומגיע לכם הרבה כסף! חייגו עכשיו 5520* או השאירו פרטים ונחזור אליכם

המענה הטלפוני של ביטוח לאומי לא נותן שרות

פברואר 14, 2007

המוקד הטלפוני החדש (6050*) אינו מצליח לספק לפונים מענה מקצועי ויעיל. למעשה, גורמים שבאים במגע קבוע עם הביטוח הלאומי מבהירים כי מאז שהוקם המוקד, השירות והמידע הניתנים למתקשרים רק הידרדרו

מאת 

הכתבה המלאה פורסמה בעיתון הארץ ובאתר TheMarker.com

בתחילת 2007 הפריט הביטוח הלאומי את השירות הטלפוני, והעביר אותו לידי חברה חיצונית המעסיקה עובדים של חברת כוח אדם.

מטרת הפרטת השירות הטלפוני, לדברי הביטוח הלאומי, היתה להקל את העומס על העובדים שענו עד אז לשיחות בעצמם, להגדיל את שעות המענה הטלפוני ולשפר את השירות.

ואולם, לפי מידע שהגיע ל-TheMarker, המוקד הטלפוני החדש (6050*) אינו מצליח לספק לפונים מענה מקצועי ויעיל. למעשה, גורמים שבאים במגע קבוע עם הביטוח הלאומי מבהירים כי מאז שהוקם המוקד, השירות והמידע הניתנים למתקשרים רק הידרדרו, והם נותרים חסרי אונים וללא מענה.

אלון אהרונוב, מנכ"ל "זכותי", חברה למימוש זכויות רפואיות שעובד באופן קבוע מול הביטוח הלאומי, מספר כי "לפני השינוי, כשהיינו עוזרים ללקוח שלנו להגיש תביעה לקצבת נכות למשל, היה מתקבל מכתב שמבשר שהתביעה התקבלה, שעליו צוין שם המטפל, הטלפון שלו ושעות המענה. נכון שהיה קשה לתפוס אותם, אבל לפחות ידענו שברגע שנתפוס את המטפל נקבל תשובה מדויקת לגבי התיק והסטטוס שלו מהאיש שאחראי עליו".

לדברי אהרונוב, "מאז ההפרטה, נעשה בלתי אפשרי לעבוד מול הביטוח הלאומי: בכל פעם עונה מישהו אחר, שלא מסוגל לתת תשובה עניינית, גם בגלל שאין לו גישה לתיק עצמו וגם בגלל שאין לו את הידע הנדרש בחוקי הביטוח הלאומי, מכיוון שאינו עובד המוסד".

"בגלל המעבר גם אין אפשרות לדבר או להתכתב עם אף עובד של הביטוח הלאומי. התוצאה היא שאני אף פעם לא מקבל תשובה לשאלה שאני שואל. היום למשל, ניסיתי לברר מה מצב התיק של שישה לקוחות שונים, ולגבי כולם קיבלתי את התשובה הקבועה: 'נוציא בירור'. לצערי אני כבר יודע מראש שתוצאות הבירור יהיו התשובה הלקונית: 'התיק בטיפול'. ככה אי אפשר לעבוד".

האם המוקד הטלפוני של הביטוח הלאומי מקשה עליכם לקבל שירות?

מסתבכים מול ביטוח לאומי?

צוות "זכותי" יסייע לכם בטלפון 5520*.

צרו קשר

אולי מגיע לך הרבה כסף!

מלא פרטיך ונחזור אליך בהקדם