חדשות ועדכונים
ייתכן ומגיע לכם הרבה כסף! חייגו עכשיו 5520* או השאירו פרטים ונחזור אליכם

הביטוח הלאומי מתייעל: מאפשר שליחת מסמכים באינטרנט

פברואר 6, 2016

באיחור של מספר שנים, מתאים את עצמו המוסד לביטוח הלאומי לעידן האינטרנט. המל"ל הודיע כי בנוסף לפקסים, הדואר ותיבות השירות, ניתן יהיה לשלוח מסמכים ישירות דרך הרשת

שירות חדש בביטוח הלאומי: שליחת מסמכים באינטרנט ישירות לסניפים ולמחלקות הרלבנטיות. השירות מאפשר שליחת מסמכים באמצעות תהליך הזדהות קצר ופשוט, והמסמכים יגיעו ישירות לפקיד המטפל. לדברי המוסד לביטוח הלאומי, מוגשים אליו כ-10 מיליון מסמכים בשנה, מספר עצום הדורש התייעלות מתמדת.

הביטוח הלאומי הודיע ב-14 בינואר 2016 כי הוא מרחיב את השירותים באינטרנט ומהיום, אין יותר צורך לשלוח פקס, מכתב בדואר, או לגשת לתיבת השירות בסניפים, ניתן להיכנס מהמחשב או מהטלפון הנייד לאתר הביטוח הלאומי ולהעביר מסמכים ישירות לפקידים המטפלים בנו. השירות מיועד לכל מי שמעוניין לעדכן את הביטוח הלאומי במידע חדש או נוסף, ולשלוח מסמכים בקשר לתביעה לקצבה, המטופלת בביטוח הלאומי.

לדברי המל"ל, השירות החדש מתווסף כעת לשירותים אינטרנט המוצעים לציבור: הגשת תביעות לקצבאות במגוון נושאים, מחשבונים לבדיקת זכאות לקצבה וחישוב גובה הקצבה, הזמנת אישורים, ומגוון שירותים באתר השירות האישי – כולל אפשרות לצפייה במכתבים שנשלחו לביטוח הלאומי וברשימת המסמכים שהעברנו לסניף.

שר הרווחה והשירותים החברתיים, ח"כ חיים כץ: " הביטוח הלאומי הופך להיות נגיש וידידותי יותר, ומרחיב את הפעילות שלו למען מימוש זכויות הציבור. אנו נמשיך ונפתח שירותים חדשים, נקצר הליכים בירוקרטיים ונתקן תקנות שייקלו על הזכאים לקבל את המגיע להם".

מנכ"ל הביטוח הלאומי פרופ' שלמה מור יוסף: "אנחנו מפתחים מגוון שירותים חדשים המותאמים ללקוחות, שירותים דיגיטליים ואוטומטיים, הביטוח הלאומי מצוי כיום בחזית הקדמה של השירותים המקוונים המוצעים לציבור".

השיפורים הטכנולוגיים וההתייעלות הארגונית של המוסד לביטוח לאומי היא אכן מבורכת, אך יש לזכור כי האוכלוסיה המבוגרת בישראל עדיין מתקשה בשימוש ביישומי האינטרנט החדשניים. לשכבות החלשות, הנכים והקשישים אין בהכרח מחשבים אישיים בבית, ולחלקם גם אין את היכולת להפעילם. יש לקוות שמשפחותיהם של הקשישים והנכים יסייעו להם לתפעל את המערכות הללו.

בנוסף לשיפורים אלו, עליהם הכריז המוסד לביטוח לאומי, השיק המוסד גםאפליקציה סלולרית (יישומון) חינמית. באפליקציה ניתן לאתר סניפים ולנווט אליהם, לקבל מדריכי תוכן, להפעיל מחשבוני קצבאות, להתעדכן במכרזים פעילים, לבצע תשלומי חובות, הזמנת אישורי זכאויות, הזמנת טפסים ושליחת מסמכים.

נכון לתחילת פברואר 2016, זכתה האפליקציה של המוסד לביטוח לאומי ללמעלה מ-50 אלף הורדות בחנות "גוגל פליי". עם זאת, היא זוכה למשוב מעורב. אחד המשתמשים, דניאל וייסברג מיטלמן, כתב כי מדובר באפליקציה "בינונית – האתר נותן מענה מקיף ומלא, בניגוד לאפליקציה שלא מאפשרת להיכנס למידע אישי ולבצע פעולות. ממליץ לא להוריד".

קריאה מומלצת נוספת:

 

צרו קשר

אולי מגיע לך הרבה כסף!

מלא פרטיך ונחזור אליך בהקדם