חדשות ועדכונים
ייתכן ומגיע לכם הרבה כסף! חייגו עכשיו 5520* או השאירו פרטים ונחזור אליכם

הביטוח הלאומי מעביר את המידע הפרטי של אזרחי ישראל לחברת טלאול

פברואר 4, 2015
בשנת 2007 החל תהלך שבסופו הופרט מוקד השירות של המוסד לביטוח לאומי. במסגרת אותו תהליך מיקור חוץ, הפעלת המוקד עברה לחברה פרטית ויצאה מידי משרד הרווחה, תחתיו הייתה לפני כן. מטרת ההפרטה הייתה קיצור זמני ההמתנה ושיפור השירות.

עקב ההפרטה, נוצר מצב בו מידע אישי ופרטי של אזרחי ישראל, נמצא למעשה בידיה של חברה פרטית אשר מפעילה את המוקד. המידע הפרטי של כל אחד יוצא מידי הביטוח הלאומי ומשרד הרווחה, והאדם אליו מתקשרים למטרת סיוע אינו פקיד בביטוח הלאומי, אלא עובד של חברה פרטית.

המידע הפרטי שהמוסד לביטוח לאומי מחזיק על כל אזרח הינו מידע שלא מעט חוקרים, עבריינים וגורמים נוספים ישמחו לגלות. החברה הפרטית שמפעילה את מוקד הביטוח הלאומי לא חושפת את עצמה בשקיפות מוחלטת, גם לאחר שהמוקדנים נשאלים ישירות תחת מי הם עובדים.

אמנם בזמן ההמתנה לנציג שירות הקלטה מבשרת כי כי המוקד מופעל על ידי "חברת שירות", אך לא נאמר כי מדובר בחברה פרטית לחלוטין בשם "טלאול" אשר מוקדניה נחשפים לפרטים האישיים של אזרחי ישראל. חברת טלאול אמנם זכתה ביושר במכרז, אך רק חלק קטן ממבוטחי המוסד לביטוח לאומי יודעים על קיומה.

בביטוח הלאומי מדגישים כי ל"טלאול" אין גישה ישירה למאגרי המידע של הביטוח הלאומי וכי המידע נפתח להם רק כאשר המתקשר מזין את מספר הזהות שלו. עם זאת, למרות שהחברה טוענת שהעבודה נעשית תחת פיקוח והקפדה על נהלים אדוקים מצד הביטוח הלאומי, קרו בעבר מקרים בהם נציגי שירות עיינו במידע ופוטרו עקב כך.

בכתבתו ב"הארץ", מעלה העיתונאי עידו קינן את השאלה הבאה: מה אכן עושים המדינה והביטוח הלאומי על מנת לפקח על זליגת המידע העלולה להתרחש, עקב כך שמוקד הביטוח הלאומי יצא מחוץ לגופים הממשלתיים. כמובן שגם לאחר שמידע מסוים דלף, אין שום דרך לדעת בוודאות מה היה מקורו.  

  

צרו קשר

אולי מגיע לך הרבה כסף!

מלא פרטיך ונחזור אליך בהקדם