חדשות ועדכונים
ייתכן ומגיע לכם הרבה כסף! חייגו עכשיו 5520* או השאירו פרטים ונחזור אליכם

הביטוח הלאומי הקפיא פרויקט מחשוב שעלה מאות מליוני שקלים

אוקטובר 26, 2017

על פי פרסום בלעדי של חדשות ערוץ 2, המוסד לביטוח לאומי נאלץ לגנוז פרויקט מיחשוב יקר עקב הכפלה בלתי מתוכננת של עלויות המיזם

מבוכה במוסד לביטוח לאומי: פרויקט תבל למיחשוב המוסד הוקפא בעקבות עלייה של תקציב הפרויקט מ-400 מליון שקלים ל-800 מליון שקלים. עד עתה הוצאו כ-600 מליון שקלים, ובתום העשור הקרוב יעלה תקציב הפרויקט ל-1.4 מיליארד שקלים.

ממלא מקום מנכ"ל הביטוח הלאומי, רמי גראור, החליט להקפיא את הפרויקט במקום להמשיך איתו הלאה ולהסתכן בהוצאת מאות מליוני שקלים ללא תועלת. לפי הדיווח של יונה לייבזון ב'חדשות 2', מסר הביטוח הלאומי כי הופסקה תכנית הפרויקט במתכונתה הנוכחית כדי למנוע הוצאה מיותרת של כספי ציבור. תיעדוף חדש ייקבע במהלך 2019.

כך כתב מבקר המדינה על פרויקט המיחשוב היקר של הביטוח הלאומי, בדוח המבקר 65ג לשנת 2014: "…פרויקט תבל הוא פרויקט המיחשוב הגדול והמקיף ביותר של המוסד לביטוח לאומי בשנים האחרונות. נוכח חשיבותו של הפרויקט, היקפו הכספי הנרחב כל כך ומורכבותו, על המוסד לפעול לאלתר לתיקון הליקויים המפורטים בדו"ח".

המבקר הסביר כי "על הגורמים המפקחים על הפרויקט – ועדת ההיגוי, ועדת הכספים וכן מועצת המוסד – לתת דעתם במיוחד לאופן ניהול תקציב הפרויקט ולבקרה עליו. יוער כי בהיעדר תשתית מידע מלאה ומפורטת באשר לשינויים הנרחבים בתקציב הפרויקט, בתכולתו ובלוח הזמנים שלו, ולהשפעתם על התכנית הכוללת, לא ניתן לפקח על הפרויקט ועל ההחלטות המתקבלות במסגרתו בצורה מיטבית. זאת ועוד, השינויים התכופים שחלו בתקציב הפרויקט ובלוח הזמנים שלו עד כה מחייבים תחקור והפקת לקחים, שכן לא מן הנמנע שביסוד השינויים, או לפחות בחלקם, עומדים כשלים בהליכי התכנון בפרויקט".

מבקר המדינה הבהיר כי "היות שאחד מהיעדים המרכזיים של הפרויקט היה השאיפה להעמיד את המבוטח ואת מיצוי זכויותיו במרכז, נודעת חשיבות רבה להשלמתו של הפרויקט ללא עיכובים נוספים. החריגות שחלו עד כה בתקציב הפרויקט ובלוח הזמנים שלו מחייבות פעולה תכליתית לתיקון הליקויים שהועלו בדוח זה, כדי להבטיח כי המשך היישום של הפרויקט בשנים הבאות ייעשה בהתאם לתכניות ולתכולות שאושרו".

כאמור, כדי למנוע המשך בזבוז כספי ציבור במאות מליוני שקלים, יקים המוסד לביטוח לאומי מינהלת ייעודית לביצוע היעדים שנקבעו לשנתיים הקרובות. ולכן, הקפאת פרויקט המיחשוב עדיפה על פני המשך הפיתוח בסכומי-עתק.

צרו קשר

אולי מגיע לך הרבה כסף!

מלא פרטיך ונחזור אליך בהקדם