חדשות ועדכונים
ייתכן ומגיע לכם הרבה כסף! חייגו עכשיו 5520* או השאירו פרטים ונחזור אליכם

בכיר לשעבר בביטוח הלאומי חשוד בהונאה של יותר מ-60 מליון ש"ח

יולי 19, 2021

בפשיטה מיוחדת של משטרת ישראל על בתיהם של 9 חשודים, עולה כי אחד מהם הוא בכיר לשעבר במוסד לביטוח הלאומי. על פי החשד, החשודים פעלו במסגרת חברת "טריניטי מערכות מחשוב" כדי להוציא מהביטוח הלאומי החזרי-ענק במירמה.


על פי ממצאי החקירה, "טריניטי" הצליחה לכאורה להוציא מהביטוח הלאומי עשרות מליוני שקלים במשך שנים. השיטה, על פי החשד, כללה מירמה של נתונים ומסמכים כדי לקבל החזרים כספיים וזיכויים שלא כדין.

החשודים נחקרים על ידי היחידה הארצית למאבק בפשיעה כלכלית בלהב 433.

העבירות עליהן נחקרים החשודים, לפי חוק העונשין:

  • קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות
  • זיוף
  • רישום כוזב במסמכי תאגיד
  • ועוד

דיווח של "מעריב" חושף כי החקירה הסמויה נערכה לאחר שהביטוח הלאומי החליט לנתק את "טריניטי" ממחשביו, ובית המשפט המחוזי בירושלים דחה את עתירתה של החברה על החלטת המל"ל. החקירה נפתחה בעקבות דו"ח ביקורת פנימי של הביטוח הלאומי, שעקב אחרי דו"חות שכר של כמה חברות גדולות, שעבדו עם "טריניטי".

לטענת הביטוח הלאומי בבית המשפט (2017), ניתוק החברה ממחשבי המוסד בוצע "בעקבות גילויים חמורים על התנהלותן של המבקשות, לרבות דיווח נתונים כוזבים על לקוחותיהן באותה מערכת, אשר תוצאתם קבלת כספים שלא כדין"

לפי פרסומים בתקשורת, המשטרה הודיעה כי כל החשודים עוכבו לחקירה וכי "משטרת ישראל תמשיך לפעול נגד תופעת המרמה וההונאות הפוגעות בכלכלת המדינה, תוך שימוש בכלל האמצעים העומדים לרשותה, במטרה להעמיד לדין את העבריינים".

לפי מידע שפורסם ברשת, מדובר בתאגיד רשום ששמו חברת טריניטי מערכות מיחשוב בע"מ (ח.פ. 513136572). הכתובת הרשומה של החברה היא רחוב חבצלת 12, ירושלים.

לפי פרסום מיוחד של "גלובס" (12.11.17), נחשף בתחקיר של שחר גנוסר ב"ידיעות אחרונות" כי מר יגאל אלקובי, שהיה מבכירי הביטוח הלאומי בתפקיד ראש אגף ביקורת, הוא אחיו של יוסף (יוסי) אלקובי מחברת "טריניטי". כמו כן, נחשף ב"ידיעות" כי אחד השותפים בקבוצת טריניטי שפעל מול המוסד לביטוח לאומי הוא יעקב (ינקי) דרעי, בנו של שר הפנים אריה דרעי. מטעמו של השר פורסם אז כי כניסתו של ינקי דרעי לחברה בתור שותף היתה "יוזמה שלא רק שלא צלחה אלא גרמה להפסדים".


חדשות נוספות בנושא

צרו קשר

אולי מגיע לך הרבה כסף!

מלא פרטיך ונחזור אליך בהקדם