חדשות ועדכונים
ייתכן ומגיע לכם הרבה כסף! חייגו עכשיו 5520* או השאירו פרטים ונחזור אליכם

ביטוח לאומי שלל קצבת נכות מילדים אוטיסטים

מרץ 24, 2008
למרות שבג"ץ אסר על ביטוח לאומי לשלול קצבאות נכות של ילדים שהוכרו בעבר כאוטיסטים, בפועל קרה ההיפך.

אלו"ט, אגודה לאומית לילדים אוטיסטים, עתרה עוד ב-2006 כנגד המוסד לביטוח לאומי, בטענה כי המוסד שלל קצבאות מילדים אוטיסטים, וכן דחה בקשותיהם של נוספים. בג"ץ הוציא צו כנגד ביטוח לאומי, המורה לו לשלם לילדים את הקצבה המגיעה להם. אך במציאות קרו דברים שונים לגמרי.

ב"הארץ" נחשף סיפורם המקומם של ילדים אוטיסטים, שהוריהם גילו בוקר בהיר אחד כי קצבת נכות ששולמה לילדיהם במשך שנים, נשללה מהם ע"י ביטוח לאומי בעקבות בדיקה שטחית שנערכה להם. חלק מן הילדים סובלים מ"אספרגר", תסמונת המשתייכת למשפחת האוטיזם. גם לוקה בתסמונת מסוג "אספרגר" זכאי להיות מוכר כנכה 100% ע"י ביטוח לאומי.

בישראל חיים לפחות 6,000 (ששת אלפים) אנשים הלוקים בתסמונות שונות על רצף האוטיזם. מתוכם, 3,500 ילדים מוכרים בתור אוטיסטים על ידי הביטוח הלאומי. סכום קצבת נכות כזו עומד לעתים על כ-2,150 ש"ח.

למרות שבג"ץ אסר על ביטוח לאומי לשלול קצבאות נכות של ילדים שהוכרו בעבר כאוטיסטים, בפועל קרה ההיפך. אלו"ט קיוותה שבג"ץ יפסוק כי הביטוח הלאומי מבזה את בית המשפט ואינו מכבד צווי ביניים שהוצאו נגדו עוד בסוף 2006. בינתיים, הוציא בג"ץ צו נוסף, המורה לביטוח הלאומי לשלם מיד את הקצבאות לילדים.

ביטוח לאומי אמר בתגובה כי זוהי זכותו של כל הורה לערער על קביעות המוסד. כאשר נתבקש על ידי עורך הדין שייצג את הילדים לבדוק אם ישנם ילדים נוספים שקצבתם נשללה, סירב ביטוח לאומי להיענות לבקשה זו.

אם קרה לכם סיפור דומה, קצבתכם נשללה או אינכם יודעים כיצד לקבל קצבת נכות כללית, פנו אל צוות "זכותי" בטלפון 5520* ואנו נסייע לכם בהליך.

צרו קשר עכשיו בטלפון או דרך האתר

 

צרו קשר

אולי מגיע לך הרבה כסף!

מלא פרטיך ונחזור אליך בהקדם