חדשות ועדכונים
ייתכן ומגיע לכם הרבה כסף! חייגו עכשיו 5520* או השאירו פרטים ונחזור אליכם

אסון הר מירון: הביטוח הלאומי מפרסם הודעה מיוחדת

מאי 5, 2021

בליל ל"ג בעומר, ה-30 באפריל 2021, התרחש אסון ענק בהילולת הר מירון: 45 גברים וילדים נהרגו כתוצאה מדוחק וצפיפות קיצונית, ביציאה מאירוע הדלקה במתחם חסידות תולדות אהרן. בנוסף, נפצעו באירוע כ-102 בני אדם.

האירוע חולל זעזוע במדינה, ונקבע יום אבל לאומי ב-2 במאי; ביום זה פירסם המוסד לביטוח לאומי, באתר הרשמי שלו, הודעה מיוחדת. בהודעה נמסר כי המוסד "מביע את צערו על אסון מירון, משתתף באבלן הכבד של משפחות הנספים ומאחל החלמה מהירה לכל הפצועים. בימים הקרובים, אנחנו נפנה באופן ישיר למשפחות, ונסייע להן למצות את זכויותיהן בביטוח לאומי. ליבנו עם משפחות הנספים והפצועים".

במישור המיידי – קבורת הנספים – הודיע המוסד כי "ביטוח לאומי משלם את הוצאות הקבורה ושירותי הקבורה עבור הנספים באסון. התשלומים מועברים ישירות מהביטוח הלאומי לחברה הקדישא ולכל גוף שהורשה כדין לעסוק בקבורה".

המשפחות השכולות ונפגעי האסון שנותרו בחיים גם הם מקבלים טיפול סוציאלי וכלכלי בדמות קצבאות שארים: "אלמנות ויתומים של תושבי ישראל שנספו באסון בהר מירון זכאים לקצבת שאירים. סכום הקצבה משתנה בהתאם למספר היתומים שהנפטר השאיר אחריו".

מבחינת זכויות הנפגעים באסון הר מירון, ראשית חשוב להזכיר כי לחלקם מגיעים דמי פגיעה: "מי שנפצעו באסון במירון וכתוצאה מהפציעה איבדו את הכושר לתפקד, אפילו אם לתקופה זמנית, יכולים להיות זכאים לתשלום דמי תאונה. הקצבה משולמת לכל היותר למשך 90 יום של אובדן כושר התפקוד, ובהתאם למצב התפקודי של הנפגע".

מכיוון שמדובר באירוע רב נפגעים (אר"נ), כוחות חילוץ והצלה רבים השתתפו בו בזמן אמת. מלבד צוותי מד"א וזק"א, מסוקי חיל האוויר ולוחמי יחידת 669, פעלו בזירה מתנדבים רבים, חלקם בתנאים קשים תוך לחץ נפשי רב. בכל מה שנוגע לנושא ביטוח מתנדבים, המוסד הקפיד לציין כי "ביטוח לאומי מכיר בעבודה החשובה שעשו מי שהתנדבו לעזרת הזולת ולמען הצלת חיי אדם באסון במירון, ומפצה את מי שנפגעו תוך כדי ועקב פעולת ההתנדבות, בדומה למי שנפגעו בעבודה".

בטווח הבינוני והארוך, המוסד לביטוח לאומי מטפל גם באלו שהאירוע הקשה הותיר בהם נכויות גופניות ונפשיות. לפי גוף ההודעה: "מי שנותרה לו נכות לטווח ארוך בעקבות האסון במירון, יכול להיות זכאי לקצבת נכות כללית, קצבה לשירותים מיוחדים וקצבת ניידות. הקצבאות משולמות בהתאם למצב הבריאותי והתפקודי שנותר בעקבות הפגיעה".

 

צרו קשר

אולי מגיע לך הרבה כסף!

מלא פרטיך ונחזור אליך בהקדם