חדשות ועדכונים
ייתכן ומגיע לכם הרבה כסף! חייגו עכשיו 5520* או השאירו פרטים ונחזור אליכם

כתב אישום נגד אזרח שהונה את הביטוח הלאומי במשך 32 שנה

ספטמבר 2, 2020

כתב אישום חריג בחומרתו הוגש נגד תושב נס ציונה, סלים אבו זעילה (67), על קבלת דבר במירמה בנסיבות מחמירות. האישום מפרט כיצד הונה האיש את המוסד לביטוח לאומי במשך כ-32 שנה, כיוון שמשך את קצבאות הביטוח הלאומי, שניתנתה לחמותו המתה.


הכל החל כאשר המדינה ביקשה ב-2019 להזמין את חמותו, חלימה אל-קורען (ילידת 1919), אם רעייתו של אבו זעילה, לטקס חגיגי עבור אזרחים ותיקים שהגיעו לגיל מאה (100). רק אז התברר לביטוח הלאומי כי הגברת נפטרה לפני כ-32 שנה – והמשיכה לקבל קצבת שאירים וקצבת הבטחת הכנסה. רק לשם ההמחשה, קצבת שאירים עבור אלמן או אלמנה עם שני ילדים עשויה להגיע עד למעלה מ-3,000 ש"ח בחודש.

לפי חישובי הביטוח הלאומי, הונה הנאשם את המוסד בסכום של כ-891,000 שקלים עד היום. עקב העובדה כי התיק התיישן בחלקו, החליטה פרקליטות מחוז דרום להאשים אותו על סכום מופחת של כ-340,000 ש"ח בלבד – עבור 10 השנים האחרונות.

החמות, גברת אל-קורען, נפטרה כבר בשנת 1986. עם זאת, המשפחה לא טרחה לדווח לרשויות על מותה ומקום קבורתה, בכפר כסייפה. העונש המירבי על קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות הוא 5 שנות מאסר, ועבירה זו מסווגת כ"פשע".

אם נתקלתם במקרה של הונאת ביטוח לאומי, תוכלו להתקשר אל המוקד לדיווח על מקרי הונאה, בטלפון 02-6709955. באתר המוסד מציינים כי כדי למנוע את מקרי הונאה של קבלת קצבאות בניגוד לחוק, הוקם אגף חקירות בביטוח הלאומי, וכמו כן הוקמה יחידת התיאום המטפלת בנושא ההונאות במישור הפלילי מול משטרת ישראל.


עוד באותו נושא:

צרו קשר

אולי מגיע לך הרבה כסף!

מלא פרטיך ונחזור אליך בהקדם