חדשות ועדכונים
ייתכן ומגיע לכם הרבה כסף! חייגו עכשיו 5520* או השאירו פרטים ונחזור אליכם

אחרי 8 שנים: המתנדב שנפצע בברנוער הוכר כנפגע עבודה

דצמבר 18, 2017

חן נגלר נפצע במתקפת הירי במועדון הברנוער בתל אביב ב-2009. לאחר כשמונה שנות מאבק בבירוקרטיה של המוסד לביטוח לאומי, הוא הוכר ב-29 בנובמבר כנפגע תאונת עבודה, כיוון שבאותו יום עבד כמתנדב במקום

חן נגלר (29) עבד כמתנדב במועדון הנוער ההומו-לסבי "הבר-נוער" באותו לילה גורלי, ה-1 באוגוסט 2009 בשעה 22:40.. הרצח בבר-נוער בתל-אביב זיעזע את המדינה. שניים נרצחו ו-11 נפצעו. נגלר נפצע מכדור ברגלו ונותר עם נכות לכל החיים.

"את הטיפולים והתרופות מימנתי בעצמי ואני עדיין מממן בעצמי. אף גורם לא נתן לי שום פיצוי. הרוצח לא הגיע למשפט ויתכן שלעולם לא ייתפס", תיאר נגלר את הטראומה. לא רק שהמדינה הפנתה לו גב, אלא שהוא נדרש לשאת בכל עלויות השיקום.

 

למרות שמדובר היה בתאונת עבודה, המתנדב הפצוע לא קיבל קצבת נפגע עבודה כיוון שלא הצליח לספק את כל המסמכים הדרושים לקבלת הפיצוי. נגלר הסביר בפייסבוק: "אין עוררין שהתנדבתי בתחום שמוכר בחוק כצורך לאומי ובעמותה רשומה ומוכרת…אם תשאלו את ביטוח לאומי, מבחינתם בכלל לא התנדבתי באותו הערב כי 'לא הוכח, לדעתנו, שנגרם אירוע תאונתי תוך כדי ובמסגרת התנדבותך'. לא יכולתי להעביר אישורי משטרה כי כל המסמכים חסויים – אתם יודעים איך זה עם חקירות רצח פתוחות – והעירייה דוחה כל בקשה לגילוי מסמכים".

פקיד הביטוח הלאומי ניסח את מכתב הדחייה בפשטות: "מעיון בפרטי תביעתך ומבירורים שערכנו לא הוכח כי הופנית לפעילותך מ-01/08/2009 ע"י גוף ציבורי המוסמך להפנות מתנדבים. לפיכך, אינך בגדר מתנדב כמשמעותו בחוק הביטוח הלאומי".

ב-13 באוגוסט 2017 החליט נגלר להעלות הילוך במאבקו: "…תגובת הביטוח הלאומי וסירובו נותרו על כנם…בחמישי האחרון, במפגש עם נשיא המדינה במרכז הגאה לזיכרון 8 שנים לפיגוע בברנוער, הבטיח רון חולדאי מול מצלמות ואף נציגי העירייה שאמרו לי בתום המפגש שהעירייה העבירה כל האישורים שהייתי מתנדב רשום בעמותה רשומה בעירייה. נשיא המדינה הבטיח שיעקוב. יו"ר האגודה למען הלהט"ב בישראל כתבה מכתב הצהרה המתמצת את האבסורד בסיטוציה בה נאלץ אדם להוכיח שאין לו אחות ורק שיכירו בפציעתי כנכה מתוך התנדבות".

"במקביל, ובאמצעות עורכות דיני ענת גינזבורג ושירי שינברג", כתב נגלר, "הגשתי ביום חמישי האחרון תביעה נגד החלטת הביטוח הלאומי לבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב. יש לביטוח הלאומי המסמכים הנדרשים. וכן, המקרה שלי עונה לדרישות החוק וההיגיון, ועמו גם הצדק. עוד לא מאוחר להגיד סורי, טעינו, בואו נתקן את המצב".

ואכן, במסמך שהציג נגלר נכתב במפורש ע"י חן אריאלי, יושבת ראש הועד המנהל של האגודה למען הלהט"ב: "מן חן לנגר היה מתנדב באגודה בשנת 2009 ונפצע בעת הפיגוע בבר נוער באוגוסט באותה שנה". זה היה אמור להספיק כדי להטות את הכף.

לאחר הדחייה באוגוסט, הפך הביטוח הלאומי במפתיע את החלטתו הקודמת. ב-6 בדצמבר הודיע חן נגלר לחבריו: "ניצחתי". לפתע הופיעו 2,000 ש"ח בחשבון הבנק שלו, אותם העביר לו הביטוח הלאומי.

לאחר מכן, ב-29 בנובמבר נשלח אליו מכתב רשמי מאת פקיד/ת תביעות נפגעי עבודה, שגב ענבל, בו נכתב: "אדון נכבד, בנוגע לתביעתך לדמי פגיעה, תאונה מתאריך 01/08/2009 – הננו מאשרים כי הכרנו בפגיעה מתאריך 01/08/2009 כתאונת עבודה. הפגימות שהוכרו כתוצאה מהתאונה: פציעת ירי ירך ימין וירך שמאל, חבלה בשוק שמאל, חבלת ברך ימין, פגיעה נפשית".

כך הסתיים מסע בירוקרטי ארוך של 8 שנים, שהחל בפציעה טראגית בגיל 22, כאשר חן לנגר חוגג יום הולדת 30 בינואר 2018. המתנדב הפצוע נאלץ להגיע עד ראש עיריית ת"א, נשיא המדינה ובית המשפט כדי לשכנע את הפקידים שהוא אכן עבר תאונת עבודה בבר-נוער. גיא מיוסט, אחד מחבריו, סיכם את הפרשה: "עצוב שהיית צריך להילחם על זה. שמח שהצלחת!".

קריאה נוספת

נפגעת בתאונת עבודה? זכותי תסייע לך. צור קשר באתר שלנו או פנה עכשיו בטלפון 5520* לקבלת סיוע מנבחרת המומחים.

צרו קשר

אולי מגיע לך הרבה כסף!

מלא פרטיך ונחזור אליך בהקדם