זכויות רפואיות
ייתכן ומגיע לכם הרבה כסף! חייגו עכשיו 5520* או השאירו פרטים ונחזור אליכם

זכויות בני משפחה של נפטר מפגיעה בעבודה

מהי קצבת תלויים? באילו תנאים היא משולמת?

במהלך 2012 נהרגו בישראל 60 עובדים בעקבות תאונות עבודה קטלניות, 31 מתוכם בענף הבנייה. כ-60% מההרוגים הם ישראלים, ושאר ה-40% הינם זרים. שיעור ההרוגים ב-2012 הוא 1.78 פגיעות קטלניות ל-100,000 עובדים.

בני המשפחה של עובד מבוטח שנפטר מפגיעה בעבודה או מתנדב שנפטר בעקבות פעולת התנדבותו זכאים לקצבת תלויים בהתאם לתנאי הזכאות של המוסד לביטוח לאומי. במידה שבני המשפחה אינם עומדים בתנאי הזכאות, ייתכן שיהיו זכאים לקבל הענקה מטעמי צדק.

את התביעה לקצבת תלויים יש להגיש לביטוח לאומי עד שנה לאחר מות המבוטח. סכום קצבת התלויים מועבר לחשבון הבנק של הזכאי ב-28 לכל חודש. מקבלי קצבת תלויים יכולים לקבל תוספת השלמת הכנסה במידה שהכנסתם נמוכה, אך אינם זכאים לקבל קצבה נוספת, מלבד קצבת ילדים.

מה הם תנאי הזכאות לגמלת תלויים?

  • אלמנה – אשת/בת זוג המבוטח/ת בעת פטירתו/ה זכאית לגמלת תלויים גם אם היא עובדת או מקבלת הכנסות בצורה אחרת. במקרה שתינשא שוב, תהיה זכאית להמשך קבלת הגמלה אם בן זוגה לא ירוויח מעל 5,032 ש"ח, אם בן זוגה לא יכול להתפרנס או אם הוא בן 60 ומעלה.
  • אלמן – בעל/בן זוג של המבוטח/ת בעת פטירתו/ה זכאי לגמלת תלויים אם יש לו ילד הזכאי לגמלה, אינו יכול להתפרנס או אם אינו מרוויח מעל 5,032 ש"ח.
  • ילדים – זכאי לגמלה עד גיל 18, עד גיל 20 אם מקדיש לפחות 24 שעות שבועיות לסיום לימודיו או נמצא במסגרת קדם צבאית מטעם צה"ל, עד גיל 22 אם משרת בצבא, לומד במסלול עתודה או משרת שירות לאומי, עד גיל 21 אם משרת בהתנדבות בשירות למטרה ציבורית ושירותו הצבאי נדחה. ילד הזכאי לקצבת תלויים, זכאי לדמי מחיה (773 ש"ח) אם סיים 8 שנות לימוד חובה ואם מקדיש לפחות 24 שעות שבועיות ללימודים על יסודיים או להכשרה מקצועית.
  • הורים – אם אינם יכולים להתפרנס ו/או היו תלויים באופן מלא או חלקי במבוטח שנפטר.
  • קרובי משפחה נוספים (סבא, סבתא, אח, אחות) – אם גרו בבית המבוטח לפחות שנה לפני הפגיעה. אם אינם יכולים להתפרנס והיו תלויים באופן מלא בפרנסת המבוטח שנפטר.

מי זכאי להענקה מטעמי צדק?

בני משפחה של נפטר מפגיעה בעבודה שתביעתם לקצבת תלויים נדחתה כי לא הגישו את התביעה לפי ההוראות הנדרשות בחוק, הנפטר לא מילא חובת רישום, הנפטר איחר בתשלום דמי ביטוח או לא שילם.

כמו כן, המוסד לביטוח לאומי מחויב בתשלום דמי הקבורה של נפגע העבודה שנפטר, במענק פטירה ובשיקום מקצועי של האלמן/ה לסיוע בפרנסתם.

בן/בת הזוג של נפטר מפגיעה בעבודה זכאי למענק פטירה במידה שהנפטר קיבל קצבת נפגעי עבודה או שדרגת נכותו הייתה 50% ומעלה. במידה שאין בן/בת זוג בתמונה, יקבל הילד את המענק. אם גם אין ילד בתמונה, יכול אדם אחר לקבל את מענק הפטירה אם יעמוד בכל התנאים שמפרט המוסד לביטוח לאומי.


למידע נוסף על זכויות בני משפחה של נפטר מפגיעה בעבודה, צור קשר עם מומחי זכותי או חייג 5520*.

 

צרו קשר

אולי מגיע לך הרבה כסף!

מלא פרטיך ונחזור אליך בהקדם