זכויות רפואיות
ייתכן ומגיע לכם הרבה כסף! חייגו עכשיו 5520* או השאירו פרטים ונחזור אליכם

התקף לב במהלך מסיבת פרידה – תאונת עבודה

פקידת בנק השתתפה באירוע מסיבת פרידה, ביומה האחרון לעבודתה בבנק. היה זה בחודש יולי 2002, אחרי 30 שנות עבודה באותו בנק. המסיבה נערכה במסעדה על ידי עמיתיה, והסתיימה בהתקף לב עקב סערת רגשות. אחרי 18 שנה קבע בית המשפט: זוהי תאונת עבודה.

לא כל מסיבת פרידה ממקום העבודה מסתיימת באירוע כה דרמטי: סערת רגשות, אי נוחות פיזית, קוצר נשימה, כאבים ביד שמאל, אישפוז בבית חולים ואבחון של אוטם שריר הלב (התקף לב). זה מה שקרה לבנקאית שעבדה שלושים שנה באותו הבנק – והתרגשה מאוד כאשר סיימה את עבודתה, ביולי 2002.

הביטוח הלאומי סירב להכיר באירוע כ"תאונת עבודה", וטען כי אין קשר סיבתי בין התקף הלב ובין מסיבת הפרידה שהתקיימה מחוץ למשרד. כמו כן טען הביטוח הלאומי כי תביעת העובדת הוגשה באיחור רב ("שיהוי), של 16 שנה מן האירוע הרפואי.

בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב לא הסכים עם טענות המוסד לביטוח לאומי. השופטת אופירה דגן קיבלה את טענת התובעת כי התקף הלב הוא אירוע הקשור בעבודה, ולכן הסכימה לקטלג אותו, משפטית, כ"תאונת עבודה" לכל דבר ועניין.

השלב הבא הוא הזמנתה של העובדת אל ועדה רפואית, שם ייקבע שיעור הנכות ממנו היא סובלת בעקבות אותו התקף לב מ-2002. כך, למרות שפסק הדין נכתב ב-2 בדצמבר 2020, הוא הכיר בהתקף לב שאירע 18 שנה קודם לכן.

כמובן שפסיקה זו לא תהפוך כל התקף לב שאירע במהלך מסיבת פרידה לתאונת עבודה בהכרח. אך במקרה הזה, לפחות, מכיוון שמדובר בעובדת שהתרגשה מאוד מן המעמד החריג (ככל הנראה) אחרי 30 שנות עבודה רצופות באותו מקום עבודה – היה מוכן בית הדין לעבודה להכיר באירוע כתאונת עבודה, על כל המשמעויות המשפטיות והכספיות הנלוות לכך. ניתן לטעון כי מסיבת פרידה לעובד שעבד רק שנתיים, לא אמורה להסתיים באירוע לבבי.

בבתי המשפט כבר נידונו מקרים שונים, בהם נקבע כי אם הפעילות איננה מוגדרת "חובה" לעובדים, העובד המשתתף בה לא יוכל לטעון כי אירעה במסגרתה תאונת עבודה. כך, למשל, בפעילות נופש שהתקיימה בסוף השבוע – נקבע כי פגיעה שהתקיימה בה לא תוכר כתאונת עבודה (עב"ל 77/98). במקרה אחר (דב"ע נה/137-0) נקבע כי מנהל בכיר שהשתתף בטיול על חשבון יום עבודה, תוך ציפייה של ההנהלה כי ישתתף בטיול – יזכה להיות מוכר כנפגע עבודה.


קריאה נוספת

 

צרו קשר

אולי מגיע לך הרבה כסף!

מלא פרטיך ונחזור אליך בהקדם