שבץ מוחי: זיהוי טיפול מיידי

ייתכן ומגיע לכם הרבה כסף! חייגו עכשיו 5520* או השאירו פרטים ונחזור אליכם

אירוע מוחי, המכונה גם שבץ מוחי (Stroke), מוגדר כאירוע חירום רפואי שבמקרים מסוימים עלול להוביל לנכות, לפגיעה עצבית בלתי הפיכה ואף למוות. זהו גורם התמותה השני בשכיחותו בעולם והגורם העיקרי לנכות אצל אנשים מבוגרים במדינות המערב. כדי להפחית את הסיכון של שבץ מוחי שגורם לסיבוכים, זיהוי וטיפול מוקדמים הינם קריטיים. המדריך הזה יעזור לכם להבין איך לעשות את זה – ומה עושים אחרי שאירוע כזה מתרחש. 

אירוע מוחי חשוב לזהות בזמן

מה זה שבץ מוחי וממה הוא נגרם?

שבץ מוחי נגרם כתוצאה מהפרעה באספקת הדם לרקמת המוח. הסיבות האפשריות להפרעה כזאת הן רבות, ויכולות לכלול בין היתר קרישי דם שחוסמים את העורק שמוביל את הדם למוח, או דליפה של דם מכלי דם במוח. ישנם גורמי סיכון רבים שמגדילים את הסבירות לאירוע מוחי והם כוללים עודף שומנים בדם (כולסטרול גבוה), סוכרת, עישון והפרעות בקצב הלב. 

איך מזהים שבץ מוחי ומה עושים? 

זיהוי נכון של תסמיני שבץ הוא קריטי וחיוני ביותר לטיפול נכון ויעיל בו. לכן, חשוב שכל אדם יכיר את התסמינים האלו ויידע מה עושים ברגע שהם מופיעים. החדשות הטובות הן שקל מאוד לזהות שבץ גם אם מעולם לא היה לכם רקע רפואי. 

אירוע מוחי גורם בין היתר להפרעות בדיבור – הכוללות ניסוח משפטים חסרי היגיון או שיבושי מילים. הוא גם בדרך כלל מלווה בעיוותים בפנים, שיכולים לבוא לידי ביטוי ב"צניחה" של השרירים בצד אחד של הפנים. במהלך האירוע, יורגשו גם הפרעות תחושה וגם קשיים בביצוע תנועות ידיים פשוטות – כמו הרמת הידיים לפנים. 

התסמינים האלו מלווים במקרים רבים גם בפגיעה בראייה, סחרחורת, קשיי בליעה, כאבי ראש ואף זמן תגובה איטי. אם אתם מזהים אפילו אחד מהתסמינים האלו, חשוב לפנות כמה שיותר מהר לחדר המיון בבית החולים הקרוב אליכם. במצב כזה, כל דקה חשובה וטיפול רפואי בהחלט עוזר להציל חיים ולמנוע סיבוכים. לכן, חשוב לשתף את המידע שבמדריך הזה גם עם חברים ובני משפחה, שידעו כיצד להתמודד עם שבץ מוחי אם וכאשר הוא מתרחש. 

כמה זמן נמשך שבץ מוחי ואיך מטפלים בו? 

לרוב, שבץ מתחיל עם תסמינים משמעותיים שאי אפשר להתעלם מהם – אשר עלולים להחמיר במשך כמה שעות. לאחר שמקבלים טיפול, ניתן לייצב את המצב ולהפחית את התסמינים, אך כמובן שיידרש אשפוז בבית החולים, שבדרך כלל יימשך כמה ימים.

פעילות גופנית למניעת אירוע מוחי חוזרמה קורה אחרי שמתגברים על השבץ? 

אירוע מוחי יכול לגרום לפגיעות עצביות (נוירולוגיות) שלמרבה הצער עלולות להיות בלתי הפיכות. כדי להפחית את הסיכון לסיבוכים, חשוב לעקוב היטב אחר הוראות הרופא ולבצע שיקום בבית או במסגרת שעליה המליץ הצוות הרפואי. חשוב להבין שאנשים שסבלו משבץ מוחי מצויים בסיכון גבוה יותר לשבץ מוחי נוסף בהמשך חייהם. לכן, חשוב להכיר את גורמי הסיכון ולטפל גם בהם ביתר שאת.

שמירה על אורח חיים בריא, הכולל פעילות גופנית, תזונה נכונה והקפדה על נטילת התרופות הקבועות, תסייע מאוד להפחית את הסיכון לשבץ נוסף, אם כי חשוב להגיד בכנות כי במקרים רבים, אין החלמה מלאה משבץ מוחי, מכיוון שהוא מותיר אצל רוב האנשים מגבלה כזו או אחרת. 

במקרה שנותרתם עם מגבלה רפואית ששינתה את שגרת חייכם, חשוב גם לבחון את האפשרות לקבלת פיצוי מן המוסד לביטוח לאומי או מפוליסת ביטוח פרטי שברשותכם, כדי לצמצם את הפגיעה של האירוע המוחי באיכות החיים שלכם. ייתכן כי בעקבות האירוע תוכלו לקבל גם סיוע סיעודי או קצבת נכות קבועה מהמדינה – ולכן חשוב לבחון את הנושא ולוודא שאתם לא מוותרים על הזכויות שלכם. 

איך זה עובד

סובלים מבעיה רפואית, חליתם? נבחרת המומחים של זכותי הכוללת: רופאים, יועצי מס, רואי חשבון ויוצאי הביטוח הלאומי עומדת לרשותכם עד לקבלת המגיע לכם ממס הכנסה, ביטוח לאומי וחברות הביטוח.

1
פגישה ללא עלות

ניתן לקיים פגישה פרונטאלית באחד מסניפי החברה או טלפונית עם מומחה זכויות. הכל ללא עלות וללא התחייבות.

2
בניית תיק רפואי

אנו מסייעים ללקוחותינו להגיש תביעה המגובה בסיכום רפואי מקצועי וממצה המגדיל משמעותית את סיכויי ההצלחה.

3
הגשת התביעה

לאחר בניית התיק על ידי המחלקה המקצועית הכוללת: רופאים, מומחי זכויות ויוצאי הביטוח הלאומי מוגשת התביעה למוסד הרלוונטי.

4
הכנה וליווי עד הצלחה

וות המומחים שלנו ילווה את התהליך מתחילתו ועד סופו כולל דיווח שוטף, הנחיות לקראת הוועדות הרפואיות עד להצלחה.

לקוחות מספרים
מה לקוחות מספרים עלינו
צרו קשר

אולי מגיע לך הרבה כסף!

מלא פרטיך ונחזור אליך בהקדם