ייתכן ומגיע לכם הרבה כסף! חייגו עכשיו 5520* או השאירו פרטים ונחזור אליכם
אחוזי ההצלחה הגבוהים בענף
מעל 2 מיליון פניות
עשרות אלפי לקוחות מרוצים
לקוחותינו זוכו במיליארדי שקלים

קצבת ניידות רטרואקטיבית

קצבת ניידות ניתנת על פי תנאים שקבע המוסד לביטוח לאומי, לאנשים שהוכרו כמוגבלי ניידות בגלל ליקויים כלשהם ברגליים. הקצבאות משולמות לבעלי רכבים, ובתנאים מסוימים גם למי שכלי הרכב שלהם מושבת או שהם כלל לא מחזיקים ברכב. מה שרבים לא יודעים זה שבתנאים מסוימים אף ניתן לקבל קצבת ניידות רטרואקטיבית.

קצבת ניידות

מי זכאי לקצבת ניידות ואיך מגישים את הבקשה? 

התנאים לקביעת מגבלות ניידות הוגדרו על פי חוק, וכדי לדעת האם אתם זכאים, עליכם לפנות ללשכת הבריאות המחוזית ולעבור ועדה רפואית. לפני שניגשים לוועדה, חשוב לוודא שיש לכם את כל המסמכים הנדרשים שתומכים בטענה שלכם – ועדיף לעשות זאת בעזרת גורם מנוסה שמכיר את התחום ויכול לסייע להשיג את מרב הזכויות שמגיעות לכם.

לאחר הדיון בוועדה, תישלח אליכם הודעה על החלטתה. אם ההחלטה אינה תואמת את הציפיות שלכם, תוכלו כמובן גם לערער עליה באמצעות פנייה לוועדה הרפואית לעררים.

אם הבקשה אושרה ואתם אכן זכאים לקצבת ניידות, זה לא אומר שהמלאכה הסתיימה. בשלב הזה עליכם להגיש בקשה נוספת – בטווח של עד חודשיים מהיום שבו נשלחה אליכם ההחלטה, כדי למנוע עיכוב בתשלום. חשוב להדגיש כי בהקשר הזה, המועד המדובר הוא לא התאריך שבו קיבלתם את התשובה, אלא היום שבו נשלח המכתב. תוכלו לראות את התאריך על גבי המסמך.

התנאים לקבלת קצבת ניידות רטרואקטיבית

באופן כללי, אם אתם זכאים לקצבת ניידות, היא תשולם לכם באופן אוטומטי ביום הראשון בכל חודש, החל מהחודש שבו פניתם לבדיקה בוועדה הרפואית. זאת בתנאי שהגשתם את הבקשה כאמור בטווח של חודשיים מיום קבלת התשובה מהוועדה.

אם הגשתם בקשה יותר מחודשיים אחרי קבלת התשובה, עדיין תוכלו לקבל קצבת נכות רטרואקטיבית על התקופה הזאת, בתנאי שלאורך כל פרק הזמן הזה עמדתם בכל התנאים שהוגדרו על ידי המוסד לביטוח לאומי כאלו שמזכים בקצבת ניידות. עם זאת, חשוב לגלות אחריות, להכיר את זכאותכם לקבלת קצבת ניידות רטרואקטיבית ולבחון האם זה אכן מתבצע בפועל.

מיצוי זכויות רפואיות

באילו מקרים מפסיקים לשלם קצבת ניידות רטרואקטיבית? 

ישנם גורמים רבים שעלולים לגרום להפסקת תשלום הקצבה וכדאי להכיר אותם על מנת להימנע מכך. אם יש לכם רכב, ייתכן שזה יקרה אם לא תשתמשו בו יותר משלושה חודשים, או שלא תחליפו אותו בטווח של שישה חודשים מהמועד שבו המכון הרפואי לבטיחות בדרכים קבע כי עליכם לעשות זאת. גם אם הרכב נגנב או ניזוק, ייתכן כי העברת תשלום עבור קצבת ניידות תיעצר לאחר שלושה חודשים במקרים מסוימים. הקצבה תוקפא גם אם האדם שזכאי לה מאושפז בבית חולים למשך שלושה חודשים ויותר – ואינו זכאי לקצבת חסר רכב. גם אם אין לכם רכב, התשלום עלול להיפסק בעקבות שינויים בתנאים שזיכו אתכם בקבלת הקצבה.

באופן כללי, חלק מהזכאים, בין אם הם מחזיקים ברכב או לא, עלולים להפסיק לקבל קצבת ניידות אם הקצבה משולמת במשך פחות משלושה חודשים והם יצאו מהארץ לתקופה של יותר מחודש. אם אתם מקבלים את הקצבה יותר משלושה חודשים, התשלום עלול להיעצר אם תעזבו את הארץ ליותר מחצי שנה.

להכיר את החוקים ולהיעזר במומחים 

ההנחיות והכללים השונים של המוסד לביטוח לאומי, בטח בהקשר של קצבאות קבועות וגם קצבת ניידות רטרואקטיבית, עלולים להיות מבלבלים ומטעים, בטח אם אין לכם ניסיון בתחום הזה ומעולם לא נדרשתם להתעסק בכך בעבר. חוסר ההיכרות עם הנושא, גורם לאנשים רבים לאבד חלק מהזכויות שמגיעות להן, במיוחד באשר לקבלת קצבת ניידות רטרואקטיבית, ואפשר בקלות להימנע מכך.

הדרך לעשות זאת היא להיעזר בגוף מקצועי המנוסה בהתמודדות עם המוסד לביטוח לאומי – אשר מעניק את השירות על ידי מומחה לזכויות רפואיות. כשעוברים את התהליך עם מי שמכירים את המערכת היטב מבפנים, ניתן להגדיל את הסיכוי שתקבלו קצבת ניידות רטרואקטיבית – וגם לוודא שהיא לא תבוטל בהמשך מסיבה שלא הכרתם.

 

אנחנו מסייעים ומטפלים בנושאים הבאים, בין השאר:

פטור ממס

סיעוד

אובדן כושר עבודה

נכות כללית

ועדות רפואיות

תו נכה

ניידות

איך זה עובד?

סובלים מבעיה רפואית, חליתם? נבחרת המומחים של זכותי הכוללת: רופאים, יועצי מס, רואי חשבון ויוצאי הביטוח הלאומי עומדת לרשותכם עד לקבלת המגיע לכם ממס הכנסה, ביטוח לאומי וחברות הביטוח.

1
פגישה ללא עלות

ניתן לקיים פגישה פרונטאלית באחד מסניפי החברה או טלפונית עם מומחה זכויות. הכל ללא עלות וללא התחייבות.

2
בניית תיק רפואי

אנו מסייעים ללקוחותינו להגיש תביעה המגובה בסיכום רפואי מקצועי וממצה המגדיל משמעותית את סיכויי ההצלחה.

3
הגשת התביעה

לאחר בניית התיק על ידי המחלקה המקצועית הכוללת: רופאים, מומחי זכויות ויוצאי הביטוח הלאומי מוגשת התביעה למוסד הרלוונטי.

4
הכנה וליווי עד הצלחה

צוות המומחים שלנו ילווה את התהליך מתחילתו ועד סופו כולל דיווח שוטף, הנחיות לקראת הוועדות הרפואיות עד להצלחה.

לקוחות מספרים
מה לקוחות מספרים עלינו

ייתכן ומגיע לכם הרבה כסף!

השאירו פרטים ונחזור אליכם
צרו קשר

אולי מגיע לך הרבה כסף!

מלא פרטיך ונחזור אליך בהקדם