פוליו – שיתוק ילדים

ייתכן ומגיע לכם הרבה כסף! חייגו עכשיו 5520* או השאירו פרטים ונחזור אליכם

פוליו (Poliomyelitis) זו מחלה, שעל פי ממצאים ארכיאולוגיים ליוותה את האנושות לאורך כל שנות קיומה. זוהי מחלה נגיפית (ויראלית), שנגרמת בשל הידבקות בנגיף הנקרא פוליו, מקבוצת נגיפי המעיים. כיום קיים חיסון למחלה, שניתן כחלק מחיסוני השגרה לתינוקות ולילדים, וארגון הבריאות העולמי אף קבע כי המחלה על סף הכחדה במדינות המערב. עם זאת, מחלת הפוליו למרבה הצער עדיין נוכחת באזורים שונים בעולם – ואף התגלתה לאחרונה כאן בישראל – ולכן חשוב שנכיר את סוגיה השונים, האופן שבו היא עלולה להשפיע עלינו והדרכים היעילות להתמודד איתה.

 

ילד בכיסא גלגלים

מהי פוליו ואיך המחלה מתבטאת בפועל?

נגיף הפוליו מועבר מאדם לאדם בעיקר דרך חלקיקי צואה או הפרשות מדרכי הנשימה. ברוב המקרים (95 אחוזים על פי ההערכות) אנשים שנדבקו לא יראו תסמינים, אך עלולים להעביר את הנגיף לאחרים ללא ידיעתם. אצל חלק קטן מהאנשים, עלולה להתפתח מחלה קלה שתתבטא בעיקר בכאבי גרון, חום גוף גבוה, שלשולים, הקאות וכאבי בטן. במצבים נדירים, עלולים להופיע גם תסמינים מורכבים יותר כמו התקשות של אזור הצוואר, הגב והרגליים. תסמינים אלו בדרך כלל יהיו זמניים ויחלפו לאחר כעשרה ימים לכל היותר. 

 

שיתוק ילדים: הסיבוך המדאיג ביותר של פוליו 

שיתוק ילדים (פוליומייליטיס – Poliomyelitis) עלול להתפתח כאשר נגיף פוליו חודר למערכת העצבים המרכזית. חשוב להבין שמדובר בסיכון נדיר יחסית, אשר מתפתח אצל פחות מאחוז אחד ממי שנדבקו בנגיף. השיתוק בדרך כלל מופיע לאחר תקופת דגירה מסוימת – אחד עד עשרה ימים אחרי פיתוח התסמינים הנפוצים שהזכרנו קודם. זה יכול להתבטא בתופעות כמו כאבים בגפיים, כיווצי שרירים לא רצוניים ופגיעה ברפלקסים. 

במקרים נדירים, השיתוק לא יחלוף מעצמו ועלול להשפיע על הגוף במשך חודשים, שנים ואפילו עשורים לאחר ההדבקה. למרבה הצער, ישנם גם מקרים שבהם ילדים ומבוגרים מתים בעקבות המחלה. 

 

פוליו בישראל: הנתונים שחשוב להכיר

בשנות ה-50, פוליו נחשבה למחלה משמעותית בישראל אשר גבתה את חייהם של מאות חולים. התפרצויות נוספות של פוליו נרשמו ב-1988 וב-2013. גם בתחילת 2022 התגלה מקרה יחיד של פוליו בישראל. לאחרונה הודיע משרד הבריאות על ביצוע תחקיר מעמיק לבירור הסיבות ולמניעת התפרצות מחודשת. ישראל, נדגיש, היא ככל הנראה המדינה היחידה בעולם אשר מנטרת באופן קבוע את מי השפכים לאיתור נגיף הפוליו, על מנת לזהות מראש סכנות התפרצות ולטפל בהן לפני שיחמירו. 

 

ילד מקבל חיסון פוליו

חיסון נגד פוליו: איך הוא מתבצע וכיצד הוא משפיע על הבריאות? 

כיום ניתנים בישראל שני סוגי חיסונים נגד פוליו – חיסון מוחלש בטיפות (ללא הזרקה) וחיסון עם נגיף מומת בזריקה. החיסון, חשוב להבין, אינו מגן מפני הידבקות בנגיף, אך הוא יעיל ביותר במניעת שיתוק ומחלה קשה. תופעות הלוואי של החיסון נחשבות נדירות ומועטות – כאשר במקרים מסוימים תורגש אדמומיות ונפיחות באזור הדקירה, שיחלפו תוך זמן קצר. 

 

נפגעי פוליו: כך תקבלו את הפיצוי והסיוע שמגיעים לכם 

על אף שבשנים האחרונות פוליו אינה מוגדרת כמחלה משמעותית שמאיימת על בריאות הציבור, עדיין אי אפשר להתעלם מהעובדה שגם כיום ישנם בישראל אנשים שנפגעו ממנה ומתמודדים עם סיבוכים ופגיעה באיכות חייהם. זו הסיבה שבשנת 2007 נקבע בישראל "חוק הפיצוי לנפגעי פוליו", אשר מגדיר את היקף הסיוע לישראלים שמתמודדים עם המחלה. 

הפיצוי לנפגעי פוליו יכול לנוע בין 50 ל-120 אלף שקלים, כתלות באחוזי הנכות ובגורמים נוספים המוגדרים בחוק. כדי להבטיח שמקבלים את הפיצוי המרבי, חשוב להתנהל בצורה מושכלת מול המוסד לביטוח לאומי וגורמים נוספים. לכן, כדאי להיעזר בגורם מנוסה שיידע ללוות אתכם כל הדרך עד למיצוי כלל הזכויות שמגיעות לכם.

איך זה עובד

סובלים מבעיה רפואית, חליתם? נבחרת המומחים של זכותי הכוללת: רופאים, יועצי מס, רואי חשבון ויוצאי הביטוח הלאומי עומדת לרשותכם עד לקבלת המגיע לכם ממס הכנסה, ביטוח לאומי וחברות הביטוח.

1
פגישה ללא עלות

ניתן לקיים פגישה פרונטאלית באחד מסניפי החברה או טלפונית עם מומחה זכויות. הכל ללא עלות וללא התחייבות.

2
בניית תיק רפואי

אנו מסייעים ללקוחותינו להגיש תביעה המגובה בסיכום רפואי מקצועי וממצה המגדיל משמעותית את סיכויי ההצלחה.

3
הגשת התביעה

לאחר בניית התיק על ידי המחלקה המקצועית הכוללת: רופאים, מומחי זכויות ויוצאי הביטוח הלאומי מוגשת התביעה למוסד הרלוונטי.

4
הכנה וליווי עד הצלחה

וות המומחים שלנו ילווה את התהליך מתחילתו ועד סופו כולל דיווח שוטף, הנחיות לקראת הוועדות הרפואיות עד להצלחה.

לקוחות מספרים
מה לקוחות מספרים עלינו
צרו קשר

אולי מגיע לך הרבה כסף!

מלא פרטיך ונחזור אליך בהקדם