זכויות החולה
ייתכן ומגיע לכם הרבה כסף! חייגו עכשיו 5520* או השאירו פרטים ונחזור אליכם

מחלת פרקינסון: זכויות וקצבאות

מחלת פרקינסון מאופיינת בחוסר יציבות בגפיים

מחלת פרקינסון היא מהמאתגרות ביותר את האנושות כיום. היא משפיעה לא רק על אנשים בגיל השלישי, אלא גם על האנשים הקרובים אליהם, הנאלצים לספק תמיכה וסיוע סביב השעון. מנתונים רשמיים עולה כי כאחוז אחד מכלל האנשים מעל גיל 65 מאובחנים עם מחלת פרקינסון וכיום חיים בישראל כ-25 אלף אנשים המתמודדים איתה. 

לצד הפחד, שמטבע הדברים מלווה את ההתמודדות, יש כיום מקום גם לתקווה, בין היתר הודות למחקרים חדשים, שעשויים לשפר את הטיפול ואיכות החיים לצד הפרקינסון

מהם התסמינים של מחלת פרקינסון ומתי הם מופיעים?

אבחון מוקדם משפיע מאוד על אופן ההתמודדות עם המחלה ועל קצב ההתקדמות שלה. הבעיה היא שבמקרים רבים, קשה להבחין בה בשלבים המוקדמים, מכיוון שהתסמינים מתפתחים לאט ובהדרגה. 

רוב האנשים יודעים כי מחלת פרקינסון קשורה ברעד של הידיים והרגליים, אך ההשפעה שלה מאופיינת גם באתגרים נוספים: קשיי הליכה, בעיות בשיווי המשקל, דיבור חריג, קושי לכתוב, שינויים בהבעות הפנים, שרירים נוקשים וגם האטה בביצוע פעולות שגרתיות.

בעוד שהיא מזוהה בעיקר עם אנשים בגיל השלישי, חשוב לזכור כי מחלת פרקינסון בהחלט יכולה להתפתח גם אצל אנשים צעירים יותר. מחקרים מראים כי בעשורים האחרונים חלה עלייה בשיעור המקרים של צעירים המתמודדים עם מחלת פרקינסון. 

דרכי הטיפול בפרקינסון

למרבה הצער, פרקינסון מוגדר היום כמחלה חשוכת מרפא, אם כי עבודת המחקר בשנים האחרונות בהחלט מעודדת. כבר נרשמו כמה פריצות דרך שיכולות לשפר את העתיד של החולים. 

באופן כללי, יש כיום תרופות שונות שיכולות לסייע לעצור הידרדרות מחלת פרקינסון ולשפר את התפקוד של המטופלים. לצד התרופות, המסייעות לטפל בבעיות הנוירולוגיות שמזמנת המחלה, חשוב להתאים גם מעטפת משלימה שתטפל בתסמינים שאינם מוטוריים. המעטפת הזאת כוללת בין היתר פעילות גופנית במידת האפשר, תמיכה רגשית, וצעדים לשיפור השינה. כל אלו משפיעים על קצב התקדמות הפרקינסון ועל החיים לצידו. 

מחקרים מראים כי השילוב בין הטיפול התרופתי לטיפול המקיף הזה, יחד עם היעזרות באנשי מקצוע, בהחלט יכול לשפר את הבריאות ואיכות החיים של הלוקים בפרקינסון. 

מהן הזכויות והקצבאות שניתנות לחולי פרקינסון? 

באופן כללי, אנשים שאובחנו עם מחלת פרקינסון יכולים להיות זכאים לסעדים הבאים:

-קצבת נכות קצבת ניידות והטבות נוספות במצב של קשיים בניידות

-כללית בתנאים מסוימים

-קצבת שירותים מיוחדים  

-פטור ממס הכנסה  

-פיצוי (קצבה חודשית או סכום חד פעמי) מחברת הביטוח

כמובן שלכל קצבה או מענק ישנם קריטריונים בהם צריכים לעמוד.

לא חייבים לעבור את זה לבד

סיוע כספי למאובחנים עם מחלת פרקינסון

אנשים רבים שמתמודדים עם מחלת פרקינסון מתקשים לפעמים להבין האם הם זכאים לפיצויים, מה בדיוק הם יקבלו בפועל ואיך בכלל מתחילים את תהליך התביעה. ואולם, כפי שניתן לראות לעיל, המתמודדים עם פרקינסון זכאים ללא מעט סעדים כלכליים.

נכון, הנתונים שהצגנו כאן לגבי תנאי הזכאות לפעמים עלולים רק לבלבל יותר. לכן כדאי לשקול להיעזר בגורם מומחה שינהל את התהליך המסורבל הזה בצורה פשוטה ונעימה יותר. את הבדיקה מומלץ לבצע עוד לפני שפונים לגופים הרלוונטיים, כדי לוודא שנכנסים לתהליך הארוך והמורכב הזה בצורה החכמה ביותר. 

צרו קשר

אולי מגיע לך הרבה כסף!

מלא פרטיך ונחזור אליך בהקדם