תזונה נכונה לחולי סוכרת

ייתכן ומגיע לכם הרבה כסף! חייגו עכשיו 5520* או השאירו פרטים ונחזור אליכם

תזונה המותאמת לחולי סוכרת היא אחד האלמנטים החשובים ביותר במניעת סוכרת ובאיזון המחלה ורמת הסוכר בדם. מחקרים רבים תומכים בטיעון שניתן למנוע סוכרת, או לרפא את המחלה, באמצעות הקפדה על תזונה נכונה ופעילות גופנית. אנשים רבים הסובלים מסוכרת הם למעשה בעלי עודף משקל, הצורכים הרבה מאכלים מתוקים.

 

 

מטרת תפריט נכון לחולי סוכרת, או לאנשים שעשויים לחלות בסוכרת בעתיד, היא הורדת רמת האינסולין. תזונה נכונה לחולי סוכרת לא שונה באופן משמעותי מתזונה נכונה לכלל האוכלוסייה.

 

 

במסגרת תזונה נכונה לסוכרתיים, יש להקפיד על הכללים הבאים:

 

  • 4-6 ארוחות קטנות במהלך היום – אנשים רבים מוותרים על ארוחת בוקר, ומרכזים את רוב האכילה בארוחת הצהריים וארוחת הערב. התנהגות זו מזיקה, שכן כמות אוכל גדולה בבת אחת מעמיסה על הגוף. במסגרת תפריט לסוכרתיים, מומלץ לאכול כמויות קטנות כל 3-4 שעות.

 

  • הפחתה במזון תעשייתי ובג'אנק פוד – חלק גדול מהמזון שאנו צורכים בתרבות המערבית הוא תעשייתי, לכן כדאי לצמצם אותו כמה שיותר. גם מזונות שהתרגלנו לצרוך ולחשוב עליהם כ"בריאים" עלולים להזיק, כגון מוצרי חלב עם אחוזי שומן גבוהים וכמות סוכר גבוהה.

 

  • פחמימות מורכבות – קמח לבן, לחם לבן, תפוח אדמה ופסטה "רגילה" אינם מומלצים, משום שאין בהם סיבים תזונתיים, הערך התזונתי שלהם נמוך מאוד והם גורמים לעלייה חדה ברמת הסוכר בדם. פחמימות מורכבות חשובות לגוף האדם, לכן יש לצרוך אותן כמעט בכל ארוחה. מה הן למעשה פחמימות מורכבות? קמח מחיטה מלאה, לחם מחיטה מלאה, שיבולת שועל, אורז מלא, קטניות, בטטה ועוד.

 

  • ירקות – כמו כל המלצה ידועה, אפשר "להתפרע" ולאכול כמה שיותר ירקות (אין צורך להימנע מגזר וסלק), בין השאר מפני שיש בהם סיבים תזונתיים ומעט מאוד (אם בכלל) סוכר.
  • פירות – כדאי להגביל את צריכת הפירות ולא לאכול יותר מ-2 ביום, מכיוון שיש בהם סוכר הנקרא פרוקטוז. עדיף להימנע מפירות עשירים בסוכר, כגון אבטיח וענבים.

 

  • צריכת אומגה 3 – שומן בלתי רווי זה נמצא כמפחית מחלות לב ומסייע לחולי סוכרת מכיוון שהוא משפיע לטובה על רמות הטריגליצרידים. ניתן לצרוך אותו מהמקורות הבאים: זרעי פשתן טחוניםאגוזי מלך, שמן קנולה ושמן דגים.

 

  • צמצום צריכת מלח – צריכת כמות גדולה של מלח גורמת לעלייה בלחץ הדם. הימנעות ממזון תעשייתי, למשל חטיפים מומלחים, תצמצם באופן משמעותי את צריכת המלח.

 

  • צריכת מגנזיום – חשוב לתפקוד תקין של הגוף, מסייע בהפקת אנרגיה מהשריר. נמצא בכמויות קטנות במזון, ולכן רובנו לא מקבלים את הכמות הדרושה לנו. חולי סוכרת זקוקים לכמות יותר גדולה של מגנזיום מאדם בריא. לפי מחקרים, מגנזיום מפחית את הסיכון לפתח סוכרת ב-48%. יש לצרוך כ-350 מ"ג ביום. מזונות המכילים מגנזיום: ירקות עם עלים ירוקים (חסה, ברוקולי, תרד, סלרי), קטניותמי ברזלחם מחיטה מלאה. ניתן גם לקחת תוסף מגנזיום, לאחר התייעצות עם תזונאית.

 

  • קינמון – החומרים בו תורמים להורדת רמות הסוכר והאינסולין בדם, לכן יכולים לעצור את התפתחות הסוכרת, לפחות באופן זמני. יש לצרוך כ-2 כפיות קינמון ביום. ניתן לצרוך אותו בדייסת שיבולת שועל ובתבשילים שונים.

לוגו אגודה ישראלית לסוכרת

  • שתיית מים – יש לשתות כ-10 כוסות מים ביום. שתיית מים מאזנת את רמות הסוכר בדם ומפחיתה את תחושת הרעב.

 

  • דיאטה ללא סוכר – מומלץ מאוד להוריד מהתפריט מאכלים מתוקים, ממתקים ובצקים. אם אתם לא יכולים להימנע מכך לחלוטין, עדיף לאכול עוגות ללא סוכר, עוגיות ללא סוכר, שוקולד ללא סוכר, ריבות ללא סוכר, גרנולה ללא סוכר, חלווה ללא סוכר, גלידה ללא סוכר, סוכריות ללא סוכר, ממתקים ללא סוכר ועוד. כדאי לשים לב שעל מזונות מתוקים ללא סוכר, מופיע הסמל של אי"ל – האגודה הישראלית לסוכרת. היזהרו מהסימון המעורפל "ללא תוספת סוכר" – זה לא אומר בהכרח שאין סוכר במוצר. לדוגמה: גם דבש טבעי הוא מתוק מאוד, למרות שאין בו "תוספת סוכר".

 למידע נוסף:

לסיוע במיצוי זכויות רפואיות של חולי סוכרת, צרו קשר דרך האתר או התקשרו למומחי "זכותי" במספר 5520*

 

 

מילות חיפוש: תזונה לחולי סוכרת, תפריט לחולי סוכרת, תזונה לסוכרתיים, דיאטה לסוכרתיים, דיאטה לחולי סוכרת, אוכל לסוכרתיים, אוכל לחולי סוכרת, מה לאכול כשיש סוכרת, מה אוכלים סוכרתיים

איך זה עובד

סובלים מבעיה רפואית, חליתם? נבחרת המומחים של זכותי הכוללת: רופאים, יועצי מס, רואי חשבון ויוצאי הביטוח הלאומי עומדת לרשותכם עד לקבלת המגיע לכם ממס הכנסה, ביטוח לאומי וחברות הביטוח.

1
פגישה ללא עלות

ניתן לקיים פגישה פרונטאלית באחד מסניפי החברה או טלפונית עם מומחה זכויות. הכל ללא עלות וללא התחייבות.

2
בניית תיק רפואי

אנו מסייעים ללקוחותינו להגיש תביעה המגובה בסיכום רפואי מקצועי וממצה המגדיל משמעותית את סיכויי ההצלחה.

3
הגשת התביעה

לאחר בניית התיק על ידי המחלקה המקצועית הכוללת: רופאים, מומחי זכויות ויוצאי הביטוח הלאומי מוגשת התביעה למוסד הרלוונטי.

4
הכנה וליווי עד הצלחה

וות המומחים שלנו ילווה את התהליך מתחילתו ועד סופו כולל דיווח שוטף, הנחיות לקראת הוועדות הרפואיות עד להצלחה.

לקוחות מספרים
מה לקוחות מספרים עלינו
צרו קשר

אולי מגיע לך הרבה כסף!

מלא פרטיך ונחזור אליך בהקדם