אי שליטה על הסוגרים

ייתכן ומגיע לכם הרבה כסף! חייגו עכשיו 5520* או השאירו פרטים ונחזור אליכם

בריחת צואה או בריחת שתן, אשר מוגדרות בשפה המקצועית כ-"אי שליטה על הסוגרים", הן מטבע הדברים בעיות שמביך לדבר עליהן ולעסוק בהן – אך חשוב להבין שמדובר בתופעות טבעיות, אשר יכולות להשפיע על כל אדם ושכיחותן הולכת ועולה ככל שמתבגרים.

כדי לטפל ביעילות במצבים של אי שליטה על הסוגרים, חשוב להתגבר על מחסום הבושה ולפנות לייעוץ רפואי אשר יעזור לזהות את מקור הבעיה ולגבש אסטרטגיית טיפול שתשפר את איכות החיים והבריאות בטווח המיידי והארוך. במדריך הזה נסייע להכיר מקרוב יותר את הבעיה המורכבת, המצבים שעלולים לגרום לה וכל הדרכים לנהל חיים תקינים לצידה.

 

מהם הגורמים האפשריים לאי שליטה בסוגרים?

אי שליטה על הסוגרים יכולה להתבטא בקושי לשלוט במתן שתן, צואה, או בשתי הפעולות ביחד. הסיבות האפשריות לכך רבות ומגוונות וכמובן שנדרש אבחון רפואי כדי לאתר אותן. באופן כללי, התופעה יכולה להיגרם כתוצאה מהמצבים הבאים:

דלקת בשלפוחית השתן או וירוס במעיים – מחלות זיהומיות יכולות להשפיע על השרירים שאמונים על שליטה בשלפוחית השתן או פי הטבעת. גם נגיפים הגורמים לשלשול חריף עלולים לגרום להפרשת נוזלים צואתיים שקשה לשלוט בהם. בדיקה רפואית תעזור להבין האם קיימת מחלה כזאת ואיך לטפל בה.

שירותי נשים

מחלות רקע – מחלות כמו סוכרת, פרקינסון או אירוע מוחי יכולות להשפיע על הסוגרים בצורה שתקשה על החולה לשלוט בהם. גם תרופות מסוימות למחלות לב וכדורי הרגעה עלולים לגרום לתופעת הלוואי הלא נעימה.

התייבשות ושינוי בהרגלי השתייה והאכילה – כאשר אדם מתקשה לשלוט בשלפוחית השתן, התגובה הראשונית של חלק מהמטפלים בו יכולה להיות הפחתת הנוזלים, אם כי דווקא ההחלטה הזאת עלולה להגביר את הסיכון לדלקת, אשר רק תחמיר את המצב.

פגיעה בשרירים ובעצמות – שבר בעצם הירך, כמו גם היחלשות של אזור אגן הירכיים, עלולים להגביר את השכיחות של קשיים בשליטה על הסוגרים.

נזק בלידה – אי שליטה על הסוגרים יכולה להתפתח גם בקרב נשים אחרי הלידה, כתוצאה מקרעים באזור תעלת הלידה, אשר במקרים מסוימים פוגעים גם בשרירים באזור פי הטבעת או בעצבים אשר שולטים בהם ומווסתים את פעילותם. לעיתים, הנזק עלול להופיע גם שנים רבות לאחר הלידה.

איך מתמודדים עם אי שליטה בסוגרים?

השלב הראשון שאסור לוותר עליו אם סובלים מהבעיה הוא כמובן אבחון רפואי מקיף. כיום יש מגוון טיפולים רפואיים שיכולים להפחית את הסבל – מטיפולים תרופתיים, דרך פיזיותרפיה לחיזוק השרירים שנפגעו, טיפול בגלי רדיו, הזרקת סיליקון ועד לניתוחים שיכולים לכלול בין היתר הליך לשחזור שרירי פי הטבעת.

לצד הטיפול הרפואי, חשוב שאנשים קרובים יתמכו באדם שסובל מאי שליטה בסוגרים ויסייעו לו ככל שניתן – הן במישור המעשי והן במישור הנפשי כמובן.

איש מסתיר נייר טואלט

בהקשר הזה, יש המון פעולות שניתן לעשות כדי להפוך את ההתמודדות לפשוטה יותר. חשוב לדוגמה להתאים תפריט נכון, עדיף בעזרת תזונאית המנוסה בתחום הזה. רצוי גם להיעזר בבגדים נוחים, להקפיד לעשות צרכים בזמנים קבועים וגם להשתמש בחיתולים או פדים במידת הצורך. כדאי גם להקפיד לשתות מספיק מים במהלך היום – אך להימנע מלשתות כמויות גדולות בשעות שלפני השינה.

מבוכה סביב הנושא של אי שליטה על הסוגרים, עלולה רק להקשות על הטיפול בבעיה ולהרחיק את ההקלה. מנגד, כשמדברים על הנושא בפתיחות, מקפידים להיבדק, מנסים גישות טיפול שונות ומאמצים אורח חיים בריא ומאוזן יותר – החיים יכולים להשתפר במידה דרמטית. ולצד זאת, אם איכות החיים נפגעה כתוצאה מאי שליטה בסוגרים, כמובן שמומלץ לוודא שמקבלים פיצוי מהמדינה ומחברת הביטוח, אשר יסייע להפוך את התקופה הזאת לקלה יותר ומאתגרת פחות.

איך זה עובד

סובלים מבעיה רפואית, חליתם? נבחרת המומחים של זכותי הכוללת: רופאים, יועצי מס, רואי חשבון ויוצאי הביטוח הלאומי עומדת לרשותכם עד לקבלת המגיע לכם ממס הכנסה, ביטוח לאומי וחברות הביטוח.

1
פגישה ללא עלות

ניתן לקיים פגישה פרונטאלית באחד מסניפי החברה או טלפונית עם מומחה זכויות. הכל ללא עלות וללא התחייבות.

2
בניית תיק רפואי

אנו מסייעים ללקוחותינו להגיש תביעה המגובה בסיכום רפואי מקצועי וממצה המגדיל משמעותית את סיכויי ההצלחה.

3
הגשת התביעה

לאחר בניית התיק על ידי המחלקה המקצועית הכוללת: רופאים, מומחי זכויות ויוצאי הביטוח הלאומי מוגשת התביעה למוסד הרלוונטי.

4
הכנה וליווי עד הצלחה

וות המומחים שלנו ילווה את התהליך מתחילתו ועד סופו כולל דיווח שוטף, הנחיות לקראת הוועדות הרפואיות עד להצלחה.

לקוחות מספרים
מה לקוחות מספרים עלינו
צרו קשר

אולי מגיע לך הרבה כסף!

מלא פרטיך ונחזור אליך בהקדם