אי ספיקת לב – טיפול לטווח הקצר והארוך

ייתכן ומגיע לכם הרבה כסף! חייגו עכשיו 5520* או השאירו פרטים ונחזור אליכם

הלב הוא כידוע איבר חיוני ביותר לתפקוד של כולנו, והוא אחראי להעברת הדם, שנושא חמצן וחומרים חיוניים נוספים, לכל התאים והרקמות בגוף. אי ספיקת לב (Heart Failure) זה מצב שבו הלב מתקשה לבצע את פעולה זאת, בשל גורמים שונים שחייבים להכיר.

אנשים שסובלים ממצב של אי ספיקת לב עלולים לחוות פגיעה משמעותית בבריאות ובאיכות החיים, אשר יכולה להתבטא בעייפות קיצונית, קשיי נשימה וחוסר יכולת לבצע פעולות הדורשות מאמץ גופני. זה יכול למנוע מהלוקים בו לבצע פעולות שנתפסות כפשוטות לאחרים, כמו לדוגמה עלייה במדרגות או הרמת משאות כבדים.

כדי למנוע סיבוכים בעקבות אי ספיקת לב ולשפר את איכות החיים – חשוב לקבל טיפול מיידי לבעיה וגם לבצע פעולות ארוכות טווח שיבטיחו שמירה על הלב בעתיד הקרוב והרחוק. כך תעשו זאת, שלב אחר שלב:

אי-ספיקת לב

שלב ראשון: זיהוי התסמינים של אי ספיקת לב

יש נורות אזהרה רבות שיכולות לאותת שמשהו לא תקין בפעילות הלב. התסמינים הבולטים ביותר כוללים עייפות וחולשה – אשר מתעצמים בעיקר אחרי פעולות קטנות וגדולות שיש בהן מאמץ גופני. עוד תסמין בולט הוא קוצר נשימה שמתגבר במאמץ, אך עלול להופיע גם במנוחה. 

חשוב גם לשים לב לשינויים בתיאבון, ירידה פתאומית במשקל, בחילות והקאות. כל אלו עלולים להיגרם במצב של אי ספיקת לב, בשל הצטברות נוזלים בבטן ובאגן. זאת מכיוון שהשיבוש באספקת הדם מקשה על סילוק הנוזלים מהאזורים האלו. 

מאותה הסיבה, נוזלים יכולים להצטבר גם בידיים וברגלים – ולגרום לבצקות באיברים הללו.

אם אתם מזהים אחד או יותר מהתסמינים האלו אצלכם או אצל האנשים הקרובים אליכם – חשוב לפנות בהקדם לייעוץ רפואי.

 

השלב השני: טיפול מיידי במצב של אי ספיקת לב

הטיפול הרפואי במצב אי ספיקת לב נועד לבלום כמה שיותר מהר את הירידה בתפקוד הלב. הכלים שמשתמשים בהם משתנים בהתאם למצב הייחודי של המטופל ולכן נדרש אבחון מעמיק של הסיבות לפגיעה בתפקוד הלב. הסיבות יכולות לכלול פגיעה בשריר הלב, במסתמים או בגורמים אחרים. בשלב הראשון, ייתכן שהרופא ינחה על שימוש בתרופות שיסייעו בסילוק הנוזלים מהגוף ובחיזוק ספיקת הלב. ייתכן כי תידרש גם השתלת קוצב לב או אפילו השתלת לב, במקרים קיצוניים. 

 

טיפול באי ספיקת לב

השלב השלישי והחשוב ביותר: טיפול ארוך טווח בבריאות הלב

טיפול תרופתי או כירורגי באי ספיקת לב הוא חיוני ביותר לשיפור המצב – בדיוק כמו שינויים חיוביים באורח החיים בתקופת הטיפול ואחריה. שינויים אלו יסייעו מאוד להבטיח חיים בריאים וארוכים יותר, תוך הימנעות מסיבוכים בעתיד. 

בהקשר הזה, הצוות הרפואי יספק כמובן הנחיות מדויקות ואישיות, אך יש כמה דברים שבדרך כלל מסייעים לרבים מחולי הלב לשפר את מצבם. מדובר, לדוגמה, בפעולות לאיזון לחץ הדם, על ידי הימנעות מצריכה מופרזת של מלח ואלכוהול; הבנה לגבי אילו תרופות פוגעות בלב והימנעות מהן; והקפדה על פעילות גופנית במסגרת שניתן לבצעה על אף המגבלה. כדאי גם לחשוב על איך מצמצמים את הסטרס בשגרה ולטפל בעודף משקל, אם קיים.

מחקרים מראים כי מי שמצליחים לבצע שינויים חיוביים כאלו בחייהם – יפחיתו, בסבירות גבוהה יותר, את הפגיעה בלב וישפרו את הבריאות הגופנית והנפשית גם במובנים נוספים. כדי להבטיח זאת, חשוב כמובן להיות גם במעקב רפואי אחר בריאות הלב ושאר מערכות הגוף.

ואם אתם כבר סובלים מפגיעה שמשפיעה לרעה על התפקוד שלכם, כדאי לבחון האם אתם זכאים לפיצוי, קצבה או מענק, אשר עשויים גם הם להכניס המון שקט נפשי לחייכם, שכל כך נדרש בהתמודדות עם בעיות רפואית בכלל ואי ספיקת לב בפרט.

איך זה עובד

סובלים מבעיה רפואית, חליתם? נבחרת המומחים של זכותי הכוללת: רופאים, יועצי מס, רואי חשבון ויוצאי הביטוח הלאומי עומדת לרשותכם עד לקבלת המגיע לכם ממס הכנסה, ביטוח לאומי וחברות הביטוח.

1
פגישה ללא עלות

ניתן לקיים פגישה פרונטאלית באחד מסניפי החברה או טלפונית עם מומחה זכויות. הכל ללא עלות וללא התחייבות.

2
בניית תיק רפואי

אנו מסייעים ללקוחותינו להגיש תביעה המגובה בסיכום רפואי מקצועי וממצה המגדיל משמעותית את סיכויי ההצלחה.

3
הגשת התביעה

לאחר בניית התיק על ידי המחלקה המקצועית הכוללת: רופאים, מומחי זכויות ויוצאי הביטוח הלאומי מוגשת התביעה למוסד הרלוונטי.

4
הכנה וליווי עד הצלחה

וות המומחים שלנו ילווה את התהליך מתחילתו ועד סופו כולל דיווח שוטף, הנחיות לקראת הוועדות הרפואיות עד להצלחה.

לקוחות מספרים
מה לקוחות מספרים עלינו
צרו קשר

אולי מגיע לך הרבה כסף!

מלא פרטיך ונחזור אליך בהקדם