ועדה רפואית
ייתכן ומגיע לכם הרבה כסף! חייגו עכשיו 5520* או השאירו פרטים ונחזור אליכם

ועדת תביעות לדיון נוסף

חוק הביטוח הלאומי קובע כי יש להקים ועדת תביעות לדיון נוסף; אלא שעד ינואר 2014, התעלם המוסד לביטוח לאומי מחוק זה ולא הקים אף ועדת תביעות. מבוטחים רבים אינם מודעים לכך שהם זכאים לדיון נוסף בבקשתם, מה שאיפשר לביטוח לאומי לדחות בקשות רבות של מבוטחים.

על המבוטחים להגיש בקשה לדיון נוסף לביטוח הלאומי תוך חצי שנה מיום קבלת ההחלטה הראשונה. הדיון השני בבקשות מתקיים בוועדות המיוחדות המתכנסות אחת לחודש באופן עצמאי, ללא נוכחות של המבוטח.

בעקבות התנהלות בעייתית זו של הביטוח הלאומי, הגישה עמותת אומ"ץ עתירה לבג"צ  ב-19/01/2012 ודרשה שהמוסד לביטוח לאומי יקים ועדות תביעות ויפרסם זאת. בפסק הדין של בג"צ, הוסכם שביטוח לאומי יקים ארבע ועדות תביעות אזוריות בסניפי הביטוח הלאומי בחיפה, ירושלים, תל אביב ובאר שבע עד ה-1 בינואר, 2014, אך משהגיע היום, לא הוקמה אף ועדה.

עקב כך, פנתה עמותת אומ"ץ לבית המשפט העליון בטענה שהמוסד לביטוח הלאומי אינו מקיים את פסק הדין שניתן ב-7 ביולי 2013. עתירתם התבססה על פקודת ביזיון בית המשפט. בעקבות פנייה זו, הוציא המוסד לביטוח לאומי ב-16/1/14 הודעה לעיתונות, בה הוא מבשר על "שירות חדש", כשלמעשה מדובר בחוק ישן.

בהודעה לעיתונות צוין כי שר הרווחה, ח"כ מאיר כהן ומנכ"ל הביטוח הלאומי פרופ' שלמה מור יוסף, סיכמו על הפעלת ועדת תביעות (ע"פ סעיף 299 לחוק) זהו שירות חדש, שיאפשר לאזרחים שתביעתם נדחתה דיון נוסף בתביעה שלהם, בפני ועדת תביעות שחבריה הם אנשי ציבור שמונו ע"י המועצה הציבורית של הביטוח הלאומי.

על פי ההודעה, "מבוטח, שתביעתו נדחתה יוכל לבקש בטופס מיוחד, שההחלטה שניתנה בעניינו תיבחן שנית על ידי הוועדה, הפניה תועבר לדיון באחת מארבעת הוועדות האזוריות…את הבקשות ניתן יהיה להגיש בתוך חצי שנה ממועד קבלת ההחלטה בתביעה, הועדות מוסמכות לדון בהחלטות של פקיד תביעות לגבי החלטות בנושא גמלאות וקצבאות, ולא תובאנה בפניהן בקשות לדון בהחלטות של ועדות רפואיות או של פקידי הביטוח והגביה".

לסיפור המלא: ועדת תביעות לדיון נוסף: בזיון מתמשך


לשאלות ומידע נוסף בנושא ועדה רפואית או ועדת תביעות, צרו קשר באתראו התקשרו למומחי זכותי 5520*

צרו קשר

אולי מגיע לך הרבה כסף!

מלא פרטיך ונחזור אליך בהקדם